بذر بونسای (درخت) Manilkara zapota یا درخت چیکو

کد محصول: A1-032

ویژگی ها:






  • خرید بذر بونسای (درخت) Manilkara zapota یا درخت چیکو
  • میوه‌ ای گرمسیری با پوستی قهوه‌ای و مزه‌ای شیرین
  • مناسب برای پرورش بونسای
  • ترشح از درخت بعنوان استفاده از صمغ آن بعنوان آدامس
  • بذرهای با قوه نامیه بسیار عالی


2700 تومان

ناموجود

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان






 بذر بونسای (درخت) درخت CHIKKO Manilkara zapota یا درخت چیکو

نام محصول: بذر بونسای (درخت) درخت CHIKKO Manilkara zapota یا درخت چیکو
خانواده: چیکوئیان
نامهای دیگر: Chiku, Chikku, Chiko
توضیحات مختصر: چیکو که تحت عنوان درخت ساپودیلا sapodilla نیز شناخته می‌شود، گیاهی همیشه‌بهار و دارای عمر طولانی بوده که بومی مکزیک، آمریکای مرکزی و حوزه‌ی دریای کارئیب می‌باشد. البته در زمان استعمار اسپانیا، این درخت به فیلیپین نیز راه یافت. مقدار زیادی از درخت چیکو در هند، تایلند، مالزی، کامبوج، اندونزی، بنگلادش و مکزیک مشاهده می‌شود.
درخت چیکو می‌تواند تا ارتفاع 30 متری رشد کند و عرض شاخ‌‌وبرگش نیز به 1.5 متر می‌رسد. البته ارتفاع متوسط اکثر ارقام کاشته‌شده بین 9 الی 15 متر و عرض شاخ‌وبرگ نیز به صورت متوسط حدود نیم متر است. این درخت در مقابل باد مقاوم بوده و پوستش غنی از صمغ چسبناک و سفیدی است که چیکل نامیده می‌شود. برگ‌های سبز این درخت براق بوده و رنگ سبز متعادلی دارند. این برگ‌ها یکی در میان بوده، شکل بیضوی متمایل به تخم‌مرغی دارند، طولشان به 7 الی 15 سانتی‌متر می‌رسد و البته حاشیه‌ای در دورتادور برگ مشاهده می‌شود. گل‌های سفید این گیاه کم‌رنگ بوده و زنگوله‌ای‎شکل هستند و 6 پرچم در هر گل مشاهده می‌شود. میوه‌ی کال این درخت پوسته‌ی بیرونی سفتی داشته و وقتی که چیده می‌شود، چیکل سفیدرنگ از طریق ساقه‌هایش تراوش می‌کند. اما اگر میوه به صورت کامل برسد، پوست آویزانی پیدا کرده و پس از چیدن، چیکل خارج نمی‌شود.

بذر بونسای (درخت) Manilkara zapota یا درخت چیکو با میوه های بسیار شیرین و خوشمزه که میتوانید در منزل بذر ان را کاشته



توصیف Manilkara zapota یا درخت چیکو

این گیاه به خاطر میوه‌اش شناخته می‌شود که یکی از بهترین گونه‌ها در آمریکای مرکزی بوده و وقتی می‌رسد، دارای گوشتی نرم، رنگ قهوه‎ای، شیرینی خاص و مشابه شکر قهوه‌ای می‌باشد. گاهی اوقات گوشت این میوه زرد کمرنگ یا نارنجی بوده و دارای بافت دانه‌ای، شبیه هلوی رسیده می‌باشد. یا توجه به شباهت زیادی که به میوه‌ی درخت کیوی دارد، می‌توان آن را به صورت خام یا به شکل مربا، شیرینی، بستنی و شربت مصرف نمود. این درخت، ویژه‌ی مناطق استوایی بوده و شمایلی گرد و تپل دارد و دارای برگ‌هایی براق و تزئینی با خوشه‌هایی از گل‌های سفیدرنگ می‌باشد. دانه‌های این گیاه به رنگ مشکی براق بوده و شبیه لوبیا هستند. این درخت دوبار در سال میوه می‌دهد، اگرچه ممکن است در تمام طول سال گل داشته باشد. این درخت خارق‌العاده همچنین منبعی برای چیکل می‌باشد که به عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی اصلی در آدامس استفاده می‌شود. این درخت عمدتاً در شرق آسیا یافت شده و یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها را تولید می‌کند. ترکیباتی که از برگ این گیاه استخراج می‌کنند، خاصیت ضددیابت و آنتی‌اکسیدانی داشته و کاهنده‌ی کلسترول هستند.

میوه همانند یک توت بزرگ است که 4 الی 8 سانتی‌متر قطر دارد. رنگ گوشت داخل میوه از زرد کمرنگ تا قهوه‌ای تغییر کرده و بافتی دانه‌ای شبیه هلوی رسیده‌شده دارد. هر میوه دارای 6 دانه است. این دانه‌ها سفت، براق، مشکی، و شبیه لوبیا هستند و قلابی در انتهای هر یک از آن‌ها وجود دارد که در صورت خوردن، می‌تواند در گلو گیر کند وباید دقت کنید.

میوه دارای طعم شیرین می‌باشد. میوه‌ی نارس سفت بوده و دارای مقدار زیادی ساپونین می‌باشد که همانند تانن عمل کرده و پس از خوردن، طعم گس را در دهان باقی می‌گذارد (همانند خرمالو)

درخت‌ها فقط در آب‌وهوای گرم، علی‌الخصوص مناطق استوایی دوام می‌آورند و اگر دما زیر صفر برسد، به راحتی از بین می‌روند. پس دوستانی که در مناطق سرد زندگی میکنند دقت فرمایند یا اینکه باید در گلخانه یا در درمکانی نسبتا گرم کاشته شود .پس از جوانه‌زدن، حدود 5 الی 8 سال طول می‌کشد تا درخت میوه بدهد. درخت چیکو دو بار در سال میوه می‌دهد، اگرچه امکان دارد که در تمام طول سال گل داشته باشد.

منبع اول

منبع دوم

آموزش کاشت:

برای کاشت می توانید طبق روش زیر استفاده نمایید قبل کاشت به مدت 48 ساعت بذرها درون آب ولرم قرار دهید

آموزش کاشت


وزن 0,1 گرم
عمر

چند ساله

درجه بندی کاشت

متوسط

4 دیدگاه برای بذر بونسای (درخت) Manilkara zapota یا درخت چیکو

  1. مشتری

    آیا بذرهای خریده شده با توضیح کاشت وچگونگی نگهداری ارسال میشود ؟

    • مشتری

      درود خدمت شما برای راحتی تمامی کاربرها در قسمت کنار تب توضیحات و ویزگی ها تبی را با نام “دانلود” قرار داده ایم.کاربرانی که ثبت نام می کنند با مراجعه و کلیک کردن روی آن در قسمت  زیرین صفحه فایل PDF دستور کاشت را دانلود کرده.این فایل بسیار کامل میباشد فقط باید دقت فرمایید در تمامی بذرها هر بذر به مقدار دو برابر اندازش باید زیر خاک باشد.

  2. مشتری

    سلام.خواستم از شما تشکر کنم بابت بذرهای خوبتون بذرهای من هر 3تاش جوونه زدن سوالم اینه که برای بونسای شدن باید از کی شروع کنم؟

    • مشتری

      درود.مبارکتون باشد.برای بونسای شدن باید ساقه شکل بگیرد و زمان باید بگذرد و برای شروع تا ان زمان اموزشهای مرجع را قرار خواهیم داد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.