بذر درختچه کامکوات ناگمی یا پرتقال مینیاتوری (Nagami Kumquat)

کد محصول: A41-028

ویژگی ها:






  • خرید بذر درختچه کامکوات ناگمی یا پرتقال مینیاتوری (Nagami Kumquat)
  • درختی زیبا و کوتاه مناسب ترین مورد برای پرورش بونسای
  • میوه های خوراکی، جذاب و پر از خاصیت
  • وارد شده از کشور تایلند با قوه نامیه عال


4000 تومان

در انبار موجود نمی باشد

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان







بذر درختچه کامکوات ناگمی یا پرتقال مینیاتوری (Nagami Kumquat)

نام محصول: بذر درختچه کامکوات ناگمی یا پرتقال مینیاتوری (Nagami Kumquat)
خانواده: سدابیان Rutaceae
توضیح مختصر: کامکوات ناگامی واریته ای از کامکواتها بوده که میوه‌ای بیضی شکل دارد و فراوان‌ترین گونه‌ی زیر کشت در ایالات متحده است. میوه آن نرم و خوش طعم است و پوستی به رنگ زرد روشن دارد.
اگر طعم شیرین و ترش را دوست دارید، این مرکبات که اندازه‌ی ناگت را دارد، برای شما ساخته شده است. این درخت مرکبات نسبتاً در برابر سرما مقاوم بوده و می‌تواند تقریباً در تمام طول سال حاصل داشته باشد.

بذر بونسای (درختچه) کامکوات ناگمی (Nagami Kumquat)

میوه‌ی کامکوات ناگامی

ظاهر میوه‌ی کامکوات ناگامی:
این میوه، ظاهر و اندازه‌ی زیتون را دارد. درهرحال، رنگ و بافت قسمت بیرونی همانند پرتقال است. این گیاه بسیار حاصل‌خیز بوده و تقریباً در تمام طول سال میوه دارد.
طعم کامکوات ناگامی:
این گیاه در خانواده‌ی مرکبات نادر می‌باشد، زیرا می‌توان پوست آن را نیز خورد. درواقع، پوست این میوه قسمت شیرین آن بوده و گاهی اوقات، تنها قسمتی است که خورده می‌شود. گوشت این میوه آبدار بوده اما بسیار ترش و اسیدی است و طعمی مشابه با لیموترش دارد. وقتی که اکثر پوست میوه به رنگ نارنجی تبدیل شد و فقط یک نشانه‌ی سبز کوچک در بالای میوه باقی ماند، یعنی آن میوه رسیده است.
فصل میوه‌دهی کامکوات ناگامی:
من خوانده‌ام که میوه در انتهای زمستان به بلوغ می‌رسد. اما به نظر درختان کامکوات ناگامیِ من این کتاب‌ها را نخوانده‌اند، زیرا در تمام طول سال میوه می‌دهند.


مصارف منظره‌ای:
کامکوات ناگامی یک درختچه‌ی بزرگ یا درخت کوچک با رشد آرام، شمایل دایروی و شاخ‌وبرگ پرتراکم همیشه‌سبز می‌باشد.
از آن‌جایی که کامکوات ناگامی در میان مرکباتی قرار می‌گیرد که سرما را تحمل می‌کنند، می‌توان آن را در بخش‌های پایین‌تر حیاط کاشت که جریان هوای سرد از آن‌ها بیشتر گذر می‌کند. درهرحال، گفته می‌شود که اگر میوه در محیط‌های گرم‌تر پرورش یابد، شیرین‌تر می‌شود.
کامکوات ناگامی دارای گل‌های معطر و سفیدرنگی می‌باشد که ظاهرشان با سایر گل‌های مرکبات یکسان است. درختان ناگامی کامکوات همواره در تابستان شکوفه می‌دهند، اما من متوجه شده‌ام که این درخت تمایل دارد به صورت متناوب در تمام طول سال گل بدهد. میوه‌ی پرتقال کوچک باعث می‌شود که این گیاه بسیار تزئینی باشد. این گیاه بسیار حاصل‌خیز است. در فصل میوه‌دهی اصلی (زمستان) این درخت آن‌قدر بار می‌آورد که شاخه‌های درختان خم می‌شوند.
ناگامی کامکوات همچنین به عنوان بونسای مورد استفاده قرار گرفته و پرورش آن در گلدان‌های بزرگ مناسب است.
در زمستان آن را هرس کنید.
منبع: tastylandscape


مصارف غذایی:
اگر طعم ترش را دوست دارید، میوه‌ی خام را در دهانتان انداخته و آن را میل کنید. اگر میوه را به صورت یک‌باره میل کنید، می‌تواند تاثیر شدیدی را بر قوه‌ی چشایی شما بگذارد. وقتی که میوه‌ی کامکوات ناگامی را این‌گونه می‌خورم، طعمش من را به یاد آدامس گاتورید می‌اندازد.
برخی از مردم صرفاً پوست میوه را می‌خورند، چون شیرین است و قسمت آبدار میانی را دور می‌اندازند.
میوه‌ی کامکوات ناگامی برای ساخت کمپوت، مربا و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از آن برای ساخت نوشیدنی استفاده می‌شود.
طعم ترش آن را می‌توان برای ساخت لیموناد استفاده نمود.
می‌توانید کل میوه را به صورت نازک قاچ کرده و در سالاد استفاده نمایید.


راهنمای نگهداری از کامکوات ناگامی

کامکوات ناگامی در خاک‌های نسبتاً اسیدی بهتر عمل می‌کند. افزودن زیاد مواد ارگانیک همواره باعث کمک‌کردن به مرکباتتان می‌شود.خاک درخت کامکوات ناگامی:
آب:
همانند سایر مرکبات، درخت را در چرخه‌ی مشخصی آبیاری کنید؛ با توجه به ریزاقلیم منطقه‌تان، هفته‌ای 1 الی 3 بار در تابستان به گیاه آب برسانید.
آبیاری عمیق و سنگین به صورت غیرمتوالی بهتر از آبیاری سبک اما مداوم است.
شما می‌توانید در زمستان و پس از جاافتادن درخت، آبیاری را متوقف کنید.
مالچ‌ریزی باعث جلوگیری از خشک‌شدن خاک می‌شود.
مرکبات دوست ندارند در آب غوطه‌ور شوند.
آفتاب:
نیاز به آفتاب کامل دارد.
کودرسانی به کامکوات ناگامی:
این درخت نسبت به سایر مرکبات، حساسیت بیشتری به کمبود روی دارد. درهرحال، هماند سایر مرکبات نیاز به سایر ریزمغذی‌ها هم دارد. من این ریزمغذی‌ها را در بهار به سطح بالای خاک اضافه می‌کنم.
همچنین در فصل رشد، یک کود متعادل برای گیاه تهیه می‌کنم. در کل، متوجه شده‌ام که تمامی مرکباتم، دسته‌های مختلفی از کودها را در طول سال طلب می‌کنند. ریختن دسته‌های تصادفی از کودهای ارگانیک، هر زمان که دوست داشتید، توسط گیاه مورد تقدیر قرار می‌گیرد.
دما:
از آن‌جایی که گیاه در زمستان وارد دوران رکود و عدم رشد می‌شود، میزان مقاومت آن در برابر سرما از سایر مرکبات بیشتر است. من خوانده‌ام که کامکوات ناگامی می‌تواند دماهای حدود 10- سانتی‌گراد را هم تحمل کند. البته پیشنهاد نمی‌کنم که گیاه را در این دمای بسیار پایین نگه‌داری کنید.
آفات:
همان آفاتی که مرکبات معمولی دارند، نظیر مینوز مرکبات، در همین گونه هم مشاهده می‌گردد.


راهنمای کاشت بذرکامکوات
1. بذرها را به مدت 6 ساعت درونت آب ولرم قرار دهید میتوانید بعد این کار پوسته بیرونیرا که خیلی نازک است را جدا کنید (این کار واجب نیست)
2. گلدان یا سینی ماسب انتخاب کنید من خودم ظرف های یکبار مصرفی که در مجالس استفاده میشود را انتخاب میکنم یا لیوان یکبار مصرف که تهش چند تا سوراخ زده باشید مناسب میباشد
3. هر بذر مرکبات را در گودالهای 1 سانتی متری بکارید.  یا اینکه در یک سینی وسیع آنها را با فاصله های 7.5 تا 10 سانتی متری از هم بکارید.
4. خاک را با آب ،نم دار کنید. این کار توسط اسپره انجام میشود توجه کنید که خیس نشود فقط حالت نم دار و رطوبت داشته باشد.سپس روی آن را با نایلون شفاف مثل نیلون فریزر خوب بپوشانید
5. ظرف را درجایی که نور غیر مستقیم به آن برسد قراردهید. درجه ی حرارت اتاق بایستی 21 درجه ی سانتی گراد باشد.
6. دانه ها را هر چند وقت یک بار چک کنید و  به منظور حفظ رطوبت خاک، آن را مرطوب کنید (اگر مرطوب بود دست نزنید)در 3 تا 6 هفته جوانه ها ظاهر می شوند.
7. پوشش نایلونی ظرف را  اگر جوانه زنی تا 4 برگ شد به مرور سوراخ کنید تا رطوبت کم شود بطور مثال هفته اول یک سوراخ هفته بعد دو سوراخ سپس گیاه را درمکانی آفتاب گیر که الیته نور غیرمستقیم دریافت کند قراردهید.
8. طوری آب دهید که خاک نم دار بماند و خیس هم نشود. بعد از ظهور 6 دسته یا بیشتر برگ، گیاه را به داخل یک گلدان 15 سانتی متری منتقل کنید.
9. کم کم میزان نوردهی را افزایش دهید تا جایی که گیاهتان روزانه 4 ساعت نور مستقیم دریافت کند.
10. از بهار تا پاییز، 2بار در ماه، کود رقیق شده به گیاهتان بدهید.در طی زمستان کمتر به گیاهتان آب دهید.
11. درصورتی که گیاهتان را در داخل منزل  پرورش می دهید، بایستی با هر بهار جایش را عوض کرده و در ظرف بزرگ تری قراردهید یا اینکه آن را درفضای بازی که از سرمای زمستان در امان است، بکارید.
منبع: 5040


وزن 10 گرم
عمر
درجه بندی کاشت

2 دیدگاه برای بذر درختچه کامکوات ناگمی یا پرتقال مینیاتوری (Nagami Kumquat)

  1. محمد

    سلام
    تمام بذر هایی که میخوام تمام شدن
    کی موجود میشن
    سپاس

  2. محمد

    سلام کی موجود میشه
    سپاس

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.