بذر درخت میوه Syzygium cumini یا Java plum (درخت جم یا جمبو)

کد محصول: A41-022

ویژگی ها:






  • خرید بذر درخت میوه Syzygium cumini یا Java plum (درخت جم یا جمبو)
  • دارای میوه بسیار خوشمزه و لذیذ
  • میوه ای فوق العاده پر خاصیت علی الخصوص دیابت
  • مناسب برای پرورش بونسای
  • بذرها تولید وطن، بسیار تازه و قوه نامیه عالی 95%


6900 تومان

ناموجود

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان






بذر درخت میوه Syzygium cumini یا Java plum (جمبو)

محصول: بذر درخت میوه Syzygium cumini یا Java plum (جمبو)
خانواده: Myrtaceae موردیان
نام علمی :Syzygium cumini
اصالت: هند، بنگلادش، پاکستان، نپال، سری‌لانکا، مالزی، فیلیپین و اندونزی
توضیح مختصر: درختی از مناطق استوایی همیشه سبز با میوه های شبیه به آلو سیاه داشته و مزه آن بسیار لذیذ و خوشمزه که حالت دراویی نیز دارد
بذرها برای تولید وطن بوده و به شما تضمین می دهیم که کیفیت آن حتی از نمونه های خارجی تازه تر، سالم تر و قوه نامیه عالی دارند
 نمونه عکس روبرو همین درخت می باشد که بصورت بونسای پرورش یافته که زیبایی گیاه کاملا مشهود می باشد

مشخصات درخت میوه Syzygium cumini یا Java plum (جمبو)
جمبو یک درخت همیشه‌سبز استوایی است که در دسته‌ی گیاهان گلدار از خانواده‌ی موردیان جای می‌گیرد. این درخت با نام هی آلوی جاوه ای  Syzygium cumini , known as jambul , jambolan , jamblang or jamun شناخته می شود .جمبو اصالتاً متعلق به شبه‌قاره‌ی هند و مناطق متصل به آن در جنوب شرقی آسیا می‌باشد. گونه‌های مختلف جمبو در کشورهای هند، بنگلادش، پاکستان، نپال، سری‌لانکا، مالزی، فیلیپین و اندونزی پراکنده شده‌اند. گاهی اوقات نام این میوه را در زبان‌های دیگر به گونه‌ای ترجمه می‌کنند که با شاه‌توت اشتباه گرفته می‌شود، اما شاه‌توت میوه‌ای کاملاً غیرمرتبط از تیره‌ای متفاوت است. جمبو از طریق مهاجرین هندی به کشورهای دیگر نیز راه پیدا کرد و در حال حاضر در مستعمره‌های سابق کشور انگلستان در مناطق استوایی رواج دارد.

این درخت در سال 1911 وارد فلوریدا در خاک آمریکا گردید و هم‌اکنون در کشورهای سورینام، گویان و ترینیداد و توباگو نیز یافت می‌شود. در زمان استعمار پرتغال بر کشور برزیل، هندی‌ها این میوه را وارد این کشور نیز نمودند که به صورت خودجوش و وحشی در بخش‌های مختلفی از این کشور رشد کرد. پرنده‌های بومی برزیل نظیر باسترک، تاناگر و کیسکادی بزرگ به شدت به این میوه علاقه نشان دادند. این گونه در هاوائی از کشور آمریکا تحت عنوان گیاه مهاجم و هرز شناخته می‌شود. همچنین کاشت دانه و جوانه‌ی آن در سانیبل فلوریدا ممنوع است.

بذر میوه جم

 

نام های رایج درخت میوه Syzygium cumini یا Java plum (جمبو)

در انگلیسی، جمبو را تحت عناوین آلو جاوا، آلوی مالابار و آلوی پرتغالی (Java plum,Malabar plum and Portuguese plum. Malabar plum) نیز می‌شناسند.


توصیف درخت میوه Syzygium cumini یا Java plum (جمبو)

این گونه به آرامی رشد کرده، ارتفاع آن به 30 متر نیز می‌رسد و می‌تواند بیش از 100 سال نیز عمر کند. شاخ‌وبرگ انبوهش سایه‌ی خوبی را فراهم کرده و صرفاً برای ارزش تزئینی پرورش داده می‌شود. در پایه‌ی درخت، پوسته‌ زبر و به رنگ خاکستری تیره بوده و هرقدر که به سمت بالا حرکت می‌کنیم، رنگ پوست روشن‌تر و جنس آن لطیف‌تر می‌شود. چوب آن در برابر آب مقاوم است. به همین دلیل از آن برای ساخت واگن‌های تختخواب‌دار در راه‌آهن و نصب موتور در چاه‌ها استفاده می‌شود. گاهی اوقات از چوب جمبو برای ساخت لوازم خانگی ارزان‌قیمت و خانه‌های روستایی استفاده می‌شود، اگرچه پرداخت چوب و کارکردن روی آن سخت است.

رایحه‌ی برگ این درخت مشابه سقز می‌باشد. این برگ‌ها در هنگام درآمدن صورتی‌رنگ است و با ادامه‌ی رشدشان، دارای ساختاری چرمی، براق و رنگ سبز تیره می‌شوند که ساقه‌ای زردرنگ در میانه‌ی هر برگ دیده می‌شود. از این برگ‌ها برای تغذیه‌ی احشام استفاده می‌شود، زیرا دارای ارزش غذایی بالایی می‌باشند.

جمبو در حدفاصل ماه‌های مارس و آوریل گل می‌دهد. این گل‌ها خوش‌عطر بوده و قطری معادل 5 میلی‌متر دارند. میوه‌ها در ماه می یا ژوئن رشد کرده و شبیه توت می‌مانند. میوه دارای شکل کشیده و تخم‌مرغی می‌باشد. میوه‌ی کال متمایل به رنگ سبز است. با رسیدن میوه، رنگش به سمت صورتی تغییر کرده، در ادامه به رنگ قرمز سیر رسیده و در نهایت به رنگ مشکی ختم می‌‎شود. البته نوعی از این درخت موجود است که میوه‌های سفیدرنگ می‌دهد. طعم میوه ترکیبی از شیرینی، ترشی ملایم و مقداری طعم گس می‌باشد و پس از خوردن، رنگ زبان را به بنفش تغییر می‌دهد.


اثرات ذکر شده بر سلامتی

از دانه‌ی این میوه در سیستم‌های پزشکی مختلفی نظیر آیورودا (یکی از سیستم‌های پزشکی سنتی در آیین هندو)، اونانی (یکی دیگر از سیستم‌های پزشکی هندویان) و طب چینی برای بیماری‌های گوارشی استفاده می‌شود.

همچنین از این میوه نوشیدنی و سرکه نیز تهیه می‌کنند. این میوه دارای منابع غنی ویتامین آ و سی است.


گالری فیلم از درخت جمبو هندی :

منبع: wikipedia
هرگونه کپی برداری برای سایت اموشی با ذکر منبع سایت بذرکو بلامانع می باشد


وزن 0,2 گرم
عمر

چند ساله

درجه بندی کاشت

متوسط

6 دیدگاه برای بذر درخت میوه Syzygium cumini یا Java plum (درخت جم یا جمبو)

  1. احسان مرادی

    سلام …
    من در کرمانشاه زندگی میکنم ، میخواستم بپرسم که میتونم از این گیاه توی باغچه نگهداری کنم یا خیر…. چون منطقه ما زمستان سرد و زیر صفر میره

    • ناشناس

      درود خدمت شما درخت جمبو اگر تازه جوونه زده باشه (ازبذر) به سرماس حساس است ولی گیاه بالغ سرمای زیر سفر درجه را تحمل میکند.در نظر داشته باشید با پوشاندن این گیاه با یک لایه محافظتی مثل نایلون شفاف کلفت در زمستانها میتوانید از سرما حفاظت کنید 

  2. احسان طیبی

    تو خونه میشه نگهداری کرد؟ یا بیرون خوبه؟
    کی موجود میشه؟

    • ناشناس

      درود خدمت شما.بله میشود.تمامی بذرها توسط فردی خریداری شد و متاسفانه موجود نداریم

  3. مم

    بيش از ١٠٠ هسته جمبو رو تو يه سبد گذاشتم و خاك روش ريختن و گذاشتم زير اب كولر خيلي راحت همش سبز شد!.

  4. حمید

    سلام. اگه میشه موجود کنین

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.