بذر سرو تبری یا سرو خمره ای (Platycladus orientalis)

کد محصول: A1-030

ویژگی ها:

این درختچه بسیار زیبا با نام های نوش یا سرو بادبزنی درختی نیر معروف است درختچه ای همیشه سبز که برای پرورش بونسای یک گزینه عالی می باشد

100 تومان

ناموجود

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان

بذر سرو تبری یا سرو خمره ای (Platycladus orientalis)

سرده سرو خُمره‌ای (Platycladus)، سرده‌ای از درختان همیشه‌سبز، از دسته مخروطیان (Pinophyta) رده ناژویان (Pinopsida)، راسته کاجیان (Pinales) و تیره سروها (Cupressaceae) است.تنها گونه موجود در سرده «سرو خمره‌ای» خود سرو خمره‌ای (با نام دوجمله‌ای Platycladus orientalis) است که با نام سرو طَبَری هم شناخته می‌شود.سرو خمره‌ای بومی شمال غربی چین است و بطور گسترده در آسیا از کره و ژاپن تا شمال ایران بومی‌سازی شده‌است.

برگ‌های سرو خمره‌ای فلس‌مانند به صورت توده‌های مسطح عمودی است که در انتهای شاخه‌ها واقع شده‌اند. سرو خمره‌ای درخت یا درختچه‌ای است کوتاه و بوته‌ای با تاج متراکم، باریک و هرمی‌شکل، دارای شاخه‌های گسترده و بالارونده. پوست تنه آن نازک و به رنگ آجری است.

بذر سرو تبری یا سرو خمره ای (Platycladus orientalis)  سرده سرو خُمره‌ای (Platycladus)، سرده‌ای از درختان همیشه‌سبز، از دسته مخروطیان (Pinophyta) رده ناژویان (Pinopsida)، راسته کاجیان (Pinales) و تیره سروها (Cupressaceae) است.تنها گونه موجود در سرده «سرو خمره‌ای»

کاربردهای سرو تبری (سرو خمره ای):

سرو خمره‌ای را بیشتر به عنوان درختی تزئینی بکار می‌برند. در شمال چین آن را درخت زندگی می‌نامند و گفته شده که بازمانده‌های سروهای خمره‌ای که در پیرامون نیایشگاه‌های بودایی کاشته می‌شده در شمال چین دیده شده. چوب آن امروزه هم در نیایشگاه‌های بودایی هم برای ساختمان‌سازی و هم به عنوان عود بکار می‌رود.

کاربردهای سرو تبری (سرو خمره ای):  سرو خمره‌ای را بیشتر به عنوان درختی تزئینی بکار می‌برند. در شمال چین آن را درخت زندگی می‌نامند و گفته شده که بازمانده‌های سروهای خمره‌ای که در پیرامون نیایشگاه‌های بودایی کاشته می‌شده

راهنمای شرایط نگهداری سرو تبری (سرو خمره ای):

نگهداری از این درخت واقعا ساده می باشد اگر دقت کرده باشید در خیل یاز نقاط این درخت را در فضای باز خواهید دید حتی تا دمای 10- نیز طاقت سرما را دارد.

نوردهی:از نظر نوردهی نور زیاد تا متوسط  برای رشد گیاه مناسب هست البته در نظر داشته باشید چنانچه با بذر این درختچه را کشت می نمائید باید در سال اول حتما در فضای بسته نگهداری شود .

آبیاری:آب دهی این گیاه باید کمی مرطوب باشد

خاک:خاک شنی ، لومی متوسط ، مرطوب و خوب زهکشی شده

راهنمای شرایط نگهداری سرو تبری (سرو خمره ای):  نگهداری از این درخت واقعا ساده می باشد اگر دقت کرده باشید در خیل یاز نقاط این درخت را در فضای باز خواهید دید حتی تا دمای 10- نیز طاقت سرما را دارد.  نوردهی:از نظر نوردهی نور زیاد تا متوسط  برای رشد گیاه مناسب هست البته در نظر داشته باشید چنانچه با بذر این درختچه را کشت می نمائید باید در سال اول حتما در فضای بسته نگهداری شود .

منابع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D8%B1%D9%88_%D8%AE%D9%85%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C

وزن 0,01 گرم
عمر

چند ساله

درجه بندی کاشت

آسان

7 دیدگاه برای بذر سرو تبری یا سرو خمره ای (Platycladus orientalis)

  1. مشتری

    عرض ادب
    اول که بذر رو خریداری کردم اما راهنمای کاشت برای من ایمیل نشده و دوم اینکه می خواستم بدون این بذر هم نیاز به سرما دهی داره اگر دارد چند وقت؟
    تشکر

    • مشتری

      درود خدمت شما طریقه کاشت هر بذر را برای راحتی تمامی کاربران در خود سایت قرار داده ایم.کافی هست به صفحه هر محصول مراجعه نمایید درقسمت تب ها روی “دانلود” کلیک کرده و به انتهای صفحه تشریف ببرید و فایل راهنمای کاشت را که بصورت دانلود و پی دی اف هست دانلود نمایید.در نظر داشته باشید چند نکته الزامی میباشد:
      1-هر بذر حدود دو برابر قطرش زیر خاک باشد 2-چنانچه بذرها ریز باشد همانطوری روی خاک پاشیده شود 3-اینکه برای اسپری و مرطوب کردن خاک از اب معدنی جوشیده شده سرد شده یا آب مقطر استفاده شود.
      موفق باشید
       چنانچه در دانلود مشکل داشتید به شماره 09109874081 با تلگرام پیام داده و به همکار ما جناب درویشی درخواست فایلهای راهنما را بکنید مطمین باشید ایشون برای شما راهنمایی لازم را خواهند داشت

  2. مشتری

    عرض ادب
    برای کاشت این گونه نیاز به سرما دهی می باشد؟

    • مشتری

      درود بله به مدت دو ماه

  3. مشتری

    بدون سرما دهی رشد نمیکنن؟ بعضی سایتا نوشتن نیاز حتمی به سرما دهی نیست

    • مشتری

      درود خدمت شما در بعضی از منابع معتبر نوشته شده سرمادهی نیاز هست در بعضی منابع معتبر خارجی دیگر نیز نوشته شده نه. لطفا به هر دو روش کاشت کنید و نتیجه و تجربه خود را اعلام نمایید.

  4. مشتری

    با سلام من یک سر خمره ای خریدم ام بعد از مدتی حشره های قهوه ای روی درخت پخش شدن و درحال ترشح صمع است با تشکر

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.