بذر نخل مسافر | درخت مسافر با بهترین قیمت

کد محصول: A42-014
(دیدگاه کاربر 3)
برچسب ها:

ویژگی ها:

  • بذر نخل مسافر یا درخت مسافر (Ravenala madagascariensis)
  • یکی از شگفت انگیز ترین و زیباترین ها
  •  بذر کمیاب در ایران
  • قابل کاشت در گلدان و فضای بیرون
  • کاشت برای افراد حرفه ای

20000 تومان45000 تومان

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان

درباره بذر نخل مسافر | بذر درخت مسافر: آیا به دنبال اضافه کردن یک حس جالب و  خاص به فضای باغ یا دکوراسیون منزل خود هستید؟ می خواهم به شما در این مقاله یک گیاه جالب را معرفی  کنم که با کاشت بذر آن می توانید یک گیاه شگفت انگیز را در منزل خود یا باغ و باغچه نگاهداری کنید. این دانه ها که با نام بذر نخل مسافر یا بذر درخت مسافر (Traveler’s Palm seed) نیز شناخته می شوند، از یکی از مشخص ترین و جذاب ترین درختان نخل در جهان بهره برداری می شود. این گیاهان از سری بذر درخت زینتی هستند که خاص و کمیاب هستند.

نام نخل مسافر برگرفته از چیست؟

نخل مسافر با نام علمی (Ravenala madagascariensis) نام خود را از شیوه جمع آوری آب در پایه برگ های آن گرفته است که منبع حیاتی آبرسانی برای مسافران است. این نخل که بومی ماداگاسکار است، به‌خاطر شاخ و برگ‌های خیره‌کننده و ارتفاع حیرت‌انگیزش شناخته می‌شود، که آن را به انتخابی محبوب برای مناظر و علاقه‌مندان به باغبانی تبدیل می‌کند. واقعا اگر این نخل را از نزدیک ببینید ممکن است پی به صحبت های من ببرید.

یک درخت کاملا زینتی

بذر نخل مسافر | بذر درخت مسافر

عکس متعلق به یک گذرگاه عمومی در کنار ساحل می باشد که نخل مسافر دور تا دور یک استخر کنار دریا را در برگرفته است.

نخل مسافر یا درخت مسافر علاوه بر کاربردهای عملی، به دلیل زیبایی نیز از ارزش بالایی برخوردار است. برگ های بزرگ و بادبزن شکل آن می توانند تا 10 فوت رشد کنند و در یک الگوی منحصر به فرد چیده شده اند که درخت را فوراً قابل تشخیص می کند. این درخت همچنین در تابستان گل های سفید زیبایی تولید می کند که مطمئناً به هر باغ یا فضای داخلی ظرافت می بخشد.

از کجا بذر نخل مسافر بخریم؟

وقتی نوبت به خرید بذرنخل مسافر می رسد، کیفیت مهم است. بذرهای فروشگاه بذرکو از بهترین تولیدکنندگان ماداگاسکار تهیه می‌شوند و تضمین می‌کنند که شما فقط با کیفیت‌ترین و ماندگارترین بذرها یا دانه های موجود را دریافت می‌کنید. و با قیمت های رقابتی، ما به شما این امکان را می دهیم که این درخت نخل چشمگیر را به مجموعه خود بیافزایید، بدون اینکه ضرری به شما دست دهد.

کاشت بذر نخل مسافر | راهنمای کاشت بذر درخت مسافر

کاشت بذر نخل مسافر آسان و ساده است. با خیساندن بذرها در آب گرم به مدت 24 تا 48 ساعت شروع کنید تا به نرم شدن پوشش بیرونی سخت و سرعت جوانه زنی کمک کنید. پس از خیساندن، بذرها را در مخلوط خاکی با زهکشی خوب بکارید و خاک را دائماً مرطوب اما از آب اشباع نشده نگه دارید. جوانه زنی ممکن است 1 تا 3 ماه طول بکشد، بنابراین صبور باشید و خاک را مرطوب نگه دارید تا اولین علائم رشد را مشاهده کنید.در کل، کل ماجرای کاشت به این صورت است:

  1. بذرها باید به مدت 24 الی 48 ساعت درون آب ولرم قرار دهید.
  2. یک گلدان کوچک با زهکشی یا یک لیوان یک بار مصرف که انتهای آن زهکشی دارد تهیه کنید.
  3. یک بستر کشت سبک تهیه شده از پیت ماس 50% پرلیت 20% کوکوپیت 30% تهیه کنید، اگر این بستر را ندارید می توانید از گل فروشیهای محل خودتان خاک هلندی سبک برای کاشت بذر تهیه کنید.
  4. بستر را درون ظرف گلدان خود ریخته.
  5. بذرها را در عمق دو سانتی متر حفر کرده سپس آبپاشی سبک کنید.
  6. روی گلدان یک نایلون شفاف کشیده و با کش خوب ببندید تا حالت گلخانه ای ایجاد شود.
  7. گلدان را در فضایی با نور کم ترجیحا” با دمای 23 الی 27 درجه قرار دهید.
  8. بمدت 1 الی 3 ماه صبر کنید هر چند روز چک کنید اگر خاک شما رطوبت را از دست داده بود، مجددا” آبیاری سبک کنید.
  9. بعد از جوانه زنی روی نایلون را کم کم باز کرده تا به فضای بیرون آداپته شود همچنین دما نیز در مکانی با دمای کمتر با نور ملایم قرار دهید.
  10. بعد از رشد پانزده سانتی متری گیاه می توانید آن را همراه با خاک دور گیاه به گلدانی بزرگتر انتقال دهید.
  11. هنگامی که نهال های نخل مسافرتی جوانه زدند، مهم است که نور خورشید و رطوبت زیادی به آنها بدهید. این گیاهان در نور روشن، غیرمستقیم و رطوبت زیاد رشد می کنند، بنابراین استفاده از مرطوب کننده یا مه پاش کردن برگ ها را به طور منظم در نظر بگیرید. با مراقبت مناسب، نخل مسافرتی شما به یک نخل خیره کننده تبدیل می شود که مورد حسادت تمام دوستان باغبان شما خواهد بود.

در خاتمه، اگر به دنبال افزودنی زیبا و منحصر به فرد برای باغ یا فضای داخلی خود هستید، بذر نخل مسافر | بذر درخت مسافر انتخاب مناسبی هستند. این دانه‌ها با شاخ و برگ‌های متمایز و گل‌های زیبای خود، مطمئناً حس عجیبی را به هر محیطی اضافه می‌کنند. و با قیمت های رقابتی و دانه های باکیفیت ما، دلیلی برای امتحان نکردن آنها وجود ندارد. امروز دانه های نخل مسافرتی خود را سفارش دهید و ماجراجویی باغبانی عجیب و غریب خود را آغاز کنید!

وزن 5 گرم
عمر

چند ساله

درجه بندی کاشت

حرفه ای

بسته بندی

بسته 2 عددی, بسته 5 عددی

3 دیدگاه برای بذر نخل مسافر | درخت مسافر با بهترین قیمت

  1. محمد مهدی

    سلام جناب تحمل به شوری نخل مسافر چطوره؟ و اینکه منظور از باد شدی برای شکستن ساقه درخته؟ مقاومت مثل نارگیل و نخلها به باد نداره؟

    • ناشناس

      درود خدمت شما اطلاعاتی که در مورد هر گیاه ما راایه دادیم در هیچ سایتی به اندازه ما کامل نیست منظور از آن قسمت هم روان و کامل نوشته شده است :نخل مسافر را از بادهای شدید دور نگه دارید، وگرنه برگ‌هایش رشته رشته می‌شوند.فقط برگها صدمه میبنیند ولی در بادهای خیلی شدید بادهای معمولی تاثیری ندارد

  2. حمید رضا نصیری بزنجانی

    باسلام تحت شرایط خاک و دمایی که برای نخل مسافر نوشتید و با توجه به اینکه خودتان نوشتید تست شده دو تا سوال داشتم 1- بعد از چندروز تحت تحت این شرایط که خودتان نوشتید جوانه میزنه 2- ممکنه عکس جوانه های نخل مسافر تون رو که جوونه زده برای بفرستید ممنون میشم من البته از یک سایت دیگه این بذر رو خریدم بعد از سه ماه تحت همین شرایط پوسیده بود البته همه شرایط مشابه شرایط ذکر شده شما بود به جز اینکه من قبل از خیس کردن بذرش پوست آبی اونو نکنده بودم جسارت نشه اینکه بدونم مدت جوونه زنی چقدر هست کمک زیادی میکنه با تشکر از شما لازم به ذکر هست که من تا حالا چندین بار از شما خرید کردم و مشتری تان هستم

    • ناشناس

      درود خدمت شما بذر این درخت توسط واسطه از کشور کانادا از شرکت ریر استوتیک سیدز خریداری شده  این شرکت از شرکتهای مطرح تو زمینه بذرهای کمیاب می باشد بذرهای نخل مسافر قطعا چه این شرکت مطرح چه شرکتهای غیر مطرح دارای قوه نامیه پایین 50 درصد هستند که ما صراحتا و صاداقتا این مسئله را در ویژگیها نوشته ایم .بذرها جز بذرهای حرفه ای می باشد و کسی که خریداری میکند باید در محیط دمایی ثابت و بصورت حرفه ای کاشت کند تا جوان هزنی ایجاد شود و اینکه زمان جوانه زدن این بذر گاها تا چند ماه زمان بر خواهد برد مثل سیکاس و سایر بذرهای خانواده پالم ها .

  3. مهرزاد حصیری

    سلام کی دوباره موجود می کنید

    • ناشناس

      با سلام برنامه ای برای موجود کردن بذر نداریم در کانال تلگرامی ما عضو شدید در صورتی موجود شدن اعلام خواهیم کرد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.