بذر درخت بونسای پالونیا یا درخت پرنسس (paulownia)

کد محصول: A42-017

ویژگی ها:






  •  محصول وارداتی ازکشور آفریقای جنوبی
  • یکی از درختان بسیار زیبای زینتی و صنعتی
  •  گلهای فوق العاده جذاب بنفش رنگ
  • رشد بسیار سریع درخت
    • قوه نامیه بسیار عالی


3900 تومان

ناموجود

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان






بذر درخت بونسای پالونیا یا درخت پرنسس (paulownia)

نام محصول: بذر درخت بونسای پالونیا یا درخت پرنسس (paulownia)
توضیح مختصر: پالونیا سرده‌ای حاوی 17 گونه از گیاهان گل‌دار است که به خانواده‌ی پالونیاییان تعلق دارند. آن‌ها در اکثر نقاط چین، جنوب تا شمال لائوس و ویتنام مشاهده می‌شوند و دیربازی است که در سایر مناطق آسیای شرقی ازجمله کره و ژاپن نیز کشت می‌گردند. آن‌ها درختان برگ‌ریز با ارتفاع 12 الی 15 متر هستند که برگ‌های قلب‌شکلشان به اندازه‌ی 15 الی 40 سانتی‌متر رسیده و به صورت جفت‌های متقابل در طرفین ساقه می‌رویند. گل‌های این درخت در اوایل بهار و بر روی ساقه‌هایی با ارتفاع 10 الی 30 سانتی‌متر می‌رویند. جام گل آن‌ها کروی و بنفش‌رنگ است و شبیه گل انگشتانه می‌باشد. میوه‌ی آن یک کپسول خشک است که حاوی هزاران دانه‌ی ریز می‌باشد.

درخت پالونیا

 توصیف درخت بونسای پالونیا یا درخت پرنسس (paulownia)

سرده‌ی گیاه پالونیا به افتخار آنا پالونیا، شهبانوی هلند نام‌گذاری شده که دختر تزار پل اول در روسیه بود. به همین دلیل آن را تحت عنوان «درخت پرنسس» نیز می‌شناسند.
پالونیا از ساکنین اولیه‌ی خاک‌های غیر حاصلخیز محسوب می‌شود، زیرا دانه‌های آن به سادگی توسط قارچ‌های موجود در خاک از بین می‌روند. درواقع، کاشت پالونیا از طریق بذر چندان ساده نیست و در صورت مبتدی بودن بهتر است سراغ خرید قلمه یا جوانه بروید. جالب اینجاست که اگرچه بذرها، جوانه‌ها و حتی ریشه‌های درختان بالغ به‌شدت مستعد پوسیدگی هستند، اما چوب درخت این‌گونه نیست و از آن برای ساخت قایق و تخته‌ی موج‌سواری استفاده می‌شود.

منبع


 موارد استفاده درخت بونسای پالونیا یا درخت پرنسس (paulownia)

چین، کاشت درخت در کنار جاده و به منظور تزئین آن، بسیار مرسوم است. پالونیا نیاز به نور زیادی دارد، اما از سوی دیگر نیاز به آب آن چندان بالا نیست. در کره، چین و ژاپن از چوب درخت برای ساخت آلات موسیقی سنتی آن کشورها استفاده می‌شود. همچنین به واسطه‌ی قیمت مناسب، دسترس‌پذیری، نوا و ظاهر این چوب، استفاده از آن در ساخت گیتارهای برقی نیز رو به افزایش رفته است.
پالونیا رشد سریعی دارد و در دوران جوانی می‌تواند طی یک سال 6 متر نیز رشد کند. برخی از گونه‌های پالونیا می‌توانند فقط طی 5 سال چنان رشد کنند که به مرحله‌ی تولید الوار برسند. وقتی که درخت‌ها برداشت شدند، دوباره از طریق سیستم ریشه‌ی باقی‌مانده رشد می‌کنند.


وزن 0,1 گرم
عمر
درجه بندی کاشت

آسان

9 دیدگاه برای بذر درخت بونسای پالونیا یا درخت پرنسس (paulownia)

  1. منصوره جمالی فرد جهرمی…

    تلفنی وجود نداره یا جائی که بشه سریع لیستداد وخرید کرد؟مثلا مثل اینستا لیست بِدیم وبخریم؟اینطوری باید یکی یکی به لیست خرید اضافه کرد،مشکله..چون من لیست بزرگی دارم برای باغ..گل ودرخت میوه،بنسای،وسیاه درخت.ممنون

  2. مجيد مقدم

    سلام وقت بخير
    دانه هاي اين درخت زمان كاشت خاصي داره !؟

  3. مجيد مقدم

    سلام وقت بخير
    دانه هاي اين درخت زمان كاشت خاصي داره !؟

    • ناشناس

      درود در هر فصلی در دمای 25درجه در خزانه میتوان کاشت دقت فرمایید این درخت مناسب پیاده رو ها و کنار دیوارها نیست ریشه عمیقی دارد که با رشد گیاه باعث صدمه زدن به پیاده روها و دیوارهای کنار می شود

  4. معین رضایی

    سلام چطور بکارمش

    • ناشناس

      با سلام بذرهای این گیاه را روی بسار بپاشید و روی بستر را با اب پاش مرطوب کنید دقت نمایید خیس با مرطوب کردن فرق دارد مرطوب کردین یعنی اینکه اگر یک مشت خاک دست شما باشد و ان را با مشت خوب بگیرید از آن آب نچکد چون با خیس کردن ممکن هست بذرها در آب غرق و خفه شوند. بعد از این کار روی آن را با یک نایلون کشیده و در دمای 30 درجه قرار دهید توجه کنید این یکی از مهمترین شرایط بوده و اگر دقت شود جوان هزنی عمل نممی شود.بهتر این است در مکانی که کمی نور دارد قرار دهید و صبر نمایید تا جوان هزنی ایجاد شود

  5. سجاد شاهمرادی

    سلام خاستم بدونم اینجا نوشته قوه نامیه 30 درصد یعنی از هر 7 بذر چند تاش رشد میکنه !؟

    • ناشناس

      با سلام حدود دو عدد

  6. حامد کرمانی

    سلام
    این بذر چه زمانی موجود می شود؟

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.