بذر گیاه گوشت خوار دروزرا سن ننتایو بیناتا (DROSERA Sonnentau bitana)

کد محصول: C1-003

ویژگی ها:






  • خرید بذر گیاه گوشت خوار دروزرا سن ننتایو بیناتا 
  • DROSERA Sonnentau bitana
  • محصول 100% تست شده می باشد
  • محصول کشور آلمان
  • گیاهی بسیار کمیاب و جالب
  • گلهای زیبای سفیددر زمان شکوفه دهی  
  • قوه نامیه حدود 20 الی 30 درصد تست شده
  • کاشت آسان برای هر نوع سطحی

• قوه نامیه بسیار عالی.


35000 تومان

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان






بذر گیاه گوشت خوار دروزرا سن ننتایو بیناتا (DROSERA Sonnentau bitana)

نام محصول: بذر گیاه گوشت خوار دروزرا سن ننتایو بیناتا (DROSERA Sonnentau bitana)
نام گیاهی: دروزرا بیناتا
متعلق به خانواده‌ی ونوس مگس‌خوار (شبنمیان) می‌باشد
یک گیاه علفی و چندساله است
برگ‌ها: بین 5 الی 15 سانتی‌‌متر طول داشته و دارای تیغه‌های دوگانه‌ای هستند که بر روی ساقه‌های باریک و دراز شکل می‌گیرند
متعلق به گیاهان گوشت‌خوار می‌باشند
پرزهای گیاه صرفاً بر روی تیغه‌ها مشاهده می‌شوند
گل‌ها: گل‌هایی شاخه‌شاخه که می‌توانند تا 20 گل سفید داشته باشند
دانه: تخم‌مرغی شکل و بسیار ریز

گیاهان گوشت‌خوار می‌توانند دوستداران گیاه را به سمت خودشان جلب کنند. دروزرا سن ننتایو بیناتا (DROSERA Sonnentau bitana) با استفاده از قطرات درخشان و ریزی که از شاخک‌هایش ترشح می‌کند، قربانیان را به سمت خودش جلب می‌نماید. اگر حشره‌ای به این مایع چسبناک بچسبد، قسمت‌هایی از برگ که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند طی چند دقیقه تا خورده و مایع گوارشی خاصی ترشح می‌کنند که طی چند دقیقه حشره را در خود حل می‌کند. پس از یک الی دو هفته، برگ‌های تاخورده دوباره باز خواهند شد و بقایای غیرقابل هضم حشره را بیرون می‌ریزند. دروزرا بیناتا به عنوان یکی از گیاهان گوشت‌خواری شناخته می‌شود که کشتش آسان است.

Drosera binata

 توصیف گیاه گوشت خوار دروزرا سن ننتایو بیناتا (DROSERA Sonnentau bitana)

گیاهان گوشت‌خوار می‌توانند دوستداران گیاه را به سمت خودشان جلب کنند. دروزرا سن ننتایو بیناتا (DROSERA Sonnentau bitana) با استفاده از قطرات درخشان و ریزی که از شاخک‌هایش ترشح می‌کند، قربانیان را به سمت خودش جلب می‌نماید. اگر حشره‌ای به این مایع چسبناک بچسبد، قسمت‌هایی از برگ که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند طی چند دقیقه تا خورده و مایع گوارشی خاصی ترشح می‌کنند که طی چند دقیقه حشره را در خود حل می‌کند. پس از یک الی دو هفته، برگ‌های تاخورده دوباره باز خواهند شد و بقایای غیرقابل هضم حشره را بیرون می‌ریزند. دروزرا بیناتا به عنوان یکی از گیاهان گوشت‌خواری شناخته می‌شود که کشتش آسان است.

 پرورش گیاه گوشت خوار دروزرا سن ننتایو بیناتا (DROSERA Sonnentau bitana)

موقعیت مکانی
دروزرا بیناتا موقعیت‌های آفتابی را ترجیح می‌دهد. فقط در زمانی که نور کافی وجود داشته باشد، گیاه به سمت رنگ قرمز متمایل می‌شود. بنابراین کشت این گیاه در فضای آزاد و در فصل تابستان بلامانع است، اما باید از ونوس مگس‌خوار در برابر باران شدید محافظت کنید، زیرا خطر شکستن شاخه‌های نازک آن وجود دارد.

شرایط نوری: بسیار زیاد (آفتاب کامل)
دما: ایده ال بین 20 الی 25 درجه
اما مقادیر دما تا 35 درجه نیز قابل تحمل هستند
می‌تواند در بستر دشت‌های باز البته به صورت محافظت شده کاشته شود
کاشت آن در گلدان‌ها یا وان‌های داخل آپارتمان‌ها نیز بلامانع است، اگر در تابستان بر روی بالکن یا تراس برده شود

زمین
 دروزرا بیناتا بر روی خاک‌های ماسه‌ای و دارای تورب در وسط بوته‌های مرطوب یا چمنزارهای خشک رشد می‌کند. بهترین شرایط برای دروزرا بیناتا، استفاده از تورب خالص یا خزه‌ی تورب با مقدار اندکی ماسه برای زه‌کشیِ بهتر است. همچنین میتوانید از کوکوپیت نیز برای رشد استفاده نمایید توجه نمایید خاک باید فقیر باشد یعنی کود نداشته باشد
یک الی دو سهم از تورب یا خزه‌ی تورب
یک سهم ماسه، پرلیت نرم یا ماسه‌ی حاصل از سنگ‌‎های گدازه‌ای

آبیاری و کودرسانی
فقط در زمانی که دروزرا بیناتا در معرض نور کامل خورشید قرار می‌گیرد، باید گاه‌به‌گاه مرطوب شود و در غیر این صورت، این گیاه گوشت‌خوار عجیب نیاز کمی به رطوبت دارد. برای آبیاری ونوس مگس‌خوار بهتر است که از آب باران یا آب بدون آهک یا آب مقطر استفاده نمایید برای تهیه آب مقطر میتوانید از سایت تهیه نمایید

رطوبت
اگرچه دروزرا بیناتا برای ایجاد قطرات چسبناک باید میزان معینی از رطوبت داشته باشد، اما این مقدار نباید از 40 الی 50 درصد بیشتر شود. بنابراین مکان ایده ال برای ونوس مگس‌خوار کنار طاقچه‌ی پنجره‌ی جنوبی محسوب می‌شود. اسپری مداوم آب با ویژگی‌های مورد نیاز چنین گیاهی با تله‌های چسبناکش همخوانی ندارد.

کود
گیاهان گوشت‌خوار نظیر دروزرا بیناتا نیازی به کودرسانی ندارند. این گیاه ملزومات تغذیه‌ای خود را از حشرات دریافت می‌کند و افزودن کود بیشتر می‌تواند به جای منفعت، بیشتر ضرر در پی داشته باشد.

تعویض گلدان
یک گلدان به اندازه‌ی کافی بزرگ از اهمیت زیادی برای دروزرا بیناتا برخوردار می‌باشد، زیرا ریشه‌های آن به سرعت در عرض و عمق رشد می‌کنند. بنابراین باغبان باید هر چند وقت یک بار گلوله‌ی ریشه را از داخل گلدان بیرون بکشد و ببیند که آیا ریشه‌های گیاه به مرزهای گلدان نزدیک شده‌اند یا خیر. بهتر است که از گلدان‌های نسبتاً بلند استفاده کنید، زیرا ریشه‌ها نفوذ عمیقی را در زمین انجام می‌دهند. بهترین زمان برای تعویض گلدان در فصل بهار و پیش از آغاز رویش گیاهی جدید می‌باشد. بهترین راه برای تبادل این است که بخش زیادی از خاک را به همراه گیاه جدا کنید.

تکثیر
از طریق بذر
دانه‌های دروزرا بیناتا بسیار ریز بوده و به خوبی جوانه‌ می‌زنند، البته در شرایطی که تازه باشند. برخی از گیاهان خودبه‌خود تکثیر می‌شوند بنابراین برش دوباره‌ی گل‌ها لازم است. غالباً واریته‌های این گیاه نمی‌توانند خودشان را تغذیه کنند. متاسفانه اکثر گونه‌های کاشته شده از دروزرا بیناتا عقیم هستند و نمی‌توانند دانه تولید کنند.
قلمه‌های برگ
باغبان با استفاده از قلمه‌ی برگ می‌تواند به گیاهان جدیدی دست پیدا کند. قلمه‌های برگ به عنوان کپی‌هایی دقیق از گیاه مادر محسوب می‌شوند. برخلاف دانه‌ها که غالباً گیاهانی ضعیف یا به‌ شدت غیرمشابه با گیاه اصلی را تولید می‌کنند، این روش برای کپی کردن گیاه مادر استفاده می‌شود که رشد خوبی داشته است.
برگ‌های کاملآً باز با پرزهای زیاد را انتخاب کنید
سه یا چهار برگی که بیشترین قدرت دارند را انتخاب کنید
با استفاده از تیغ یا چاقوی کوچک اقدام به برش برگ کنید
برش را نه از قسمتی که پرزها هستند بلکه پایین‌تر از آن انجام دهید
بهتر است که دستکش بپوشید تا تماس مستقیمی با مایع گوارشی نداشته باشید
قلمه‎‌ها را بر روی تورب خالص یا خزه‌ی تورب مرطوب بگذارید
به آرامی فشار دهید
به صورت جایگزین می‌توانید برگ را اندکی اریب قرار دهید، البته نه خیلی عمیق!
یک کیسه‌ی پلاستیکی را با مقداری آب پر کنید و سپس گلدان را در آن قرار داده و درب کیسه را ببندید
شرایط نوری روشنی را فراهم کنید اما از نور مستقیم آفتاب دوری نمایید
روش جایگزین
از آنجایی که برگچه‌های دروزرا بیناتا به زمان زیادی برای رشد ریشه نیاز دارند، معمولاً قارچ‌هایی بر روی بستر آن‌ها شکل می‌گیرد که منجر به از بین رفتن قلمه‌ها می‌شود. بنابراین در اینجا یک روش جایگزین و غیرمعمول را مطرح می‌کنیم که می‌تواند منجر به موفقیت بیشتر شود:
قلمه‌ها را در آب خالص قرار دهید (آب مقطر، آب منبع)
ترجیحاً از لوله‌ی بلند (لوله‌ی آزمون) با درپوش استفاده کنید
در صورت نیاز طول را کوتاه کنید
گلدان را به شکل کامل با آب خالص پر کرده و با درپوش ببندید
به محض اینکه آب کدر شد، آن را باید عوض کنید
از اینجا به بعد باید فقط منتظر بمانید. بهتر است که تاریخ را بر روی لوله بنویسید، زیرا این زمان انتظار به نظرتان طولانی خواهد رسید. باز کردن مداوم لوله یا کیسه‌ی پلاستیکی بسیار آسیب‌زننده است، زیرا باید از آلودگی به جرم خودداری نمایید. در بسیاری از موارد، دروزرا بیناتا ناگهان بعد از دو ماه شروع به رشد می‌کند. حتی امکان دارد بیشتر هم طول بکشد. قلمه‌هایی که در آب کاشته شده‌اند، هم‌اکنون می‌توانند با دقت برداشته شده و در بستر تورب جای داده شوند.
قلمه‌های ریشه
زمانی که خاک قدیمی در حین تعویض گلدان از ریشه زدوده شد، ریشه‌ی نسبتاً گوشتی گیاه نمایان خواهد شد. غالباً و در حین تکان دادن، بخش‌هایی از ریشه خودشان جدا شده و می‌توانید آن‌ها را در بستر تازه قرار دهید. حتی اگر ریشه جدا نشد، می‌توانید بخشی از آن را بریده و بگذارید خشک شود و سپس آن را در بستر قرار دهید. به عنوان یک قانون، قطعات ریشه در مدت‌زمانی کوتاه منجر به جوانه‌های جدید می‌شوند.
زمان: در حین تعویض گلدان
یک ریشه‌ی سالم و قدرتمند را انتخاب کنید
ریشه را به طول 2 الی 3 سانتی‌متر ببرید
با استفاده از یک چاقوی تیز و استریل یا با استفاده از تیغ این کار را انجام دهید
ریشه را به صورت افقی در تورب یا خزه‌ی تورب مرطوب قرار داده و به آرامی فشار دهید
آن را با اندکی تورب بپوشانید
همچنین از فویل یا کیسه‌ی پلاستیکی به عنوان پوشش استفاده کنید
قلمه را در شرایط نیمه‌سایه قرار دهید
پس از چند هفته، برگ‌های جدید از دل ریشه ظاهر خواهند شد
بیماری‌ها و آفات
برخی از بیماری‌ها به واسطه‌ی نقصان‌های مراقبتی شکل می‌گیرند، بنابراین باغبان‌ها باید توجه ویژه‌ای را به شرایط بهینه‌ی گیاه بیاندازند، علی‌الخصوص اگر در درجه‌حرارت زیاد یا زمستان باشیم. هنگامی که پوشش گیاه به سمت رنگ قهوه‌ای تغییر پیدا کرد، گیاه در شرایط خیلی خنک یا خیلی خشک قرار دارد. معمولاً در این شرایط راه نجاتی وجود ندارد.
شته‌ها: منجر به آسیب جدی شده و جوانه‌های معیوبی را به وجود می‌آورند
شکار خیلی زیاد منجر به تسهیل روند شکل‌گیری قارچ می‌شود


راهنمای کاشت و نگهداری گیاه گوشت خوار دروزرا سن ننتایو بیناتا (DROSERA Sonnentau bitana)

برای کاشت این بذر حتما باید از آب مقطر استفاده نمایید در غیر اینصورت سبز نخواهد شد برای تهیه آب مقطر میتوانید از سایت تهیه نمایید
مواد لازم:
1- آب مقطر
2-بسنر:ترکیب کوکوپیت با پرلیت یا پیت ماس شسته شده که مواد آن از بین برود اصطلاحا پیت ماس سفید هم میتوان استفاده کردحتماباید خاک فقیر باشد
3-یک ظرف در بسته یا ظرفی که بتوان روی آن را با یک نایلون فریزر با کش بست

ابتدا انتهای ظرف را سوراخی ایجاد کنید تا آب اضافه خارج شود.سپس بستر خود را که ترکیب کوکوپیت با پرلیت است یا فقط کوکوپیت خالی است را داخل آن ریخته همپنین میتوانید از پیت ماس شسته شده وفقیر نیز استفاده کنید .سپس بذرها را روی بسر پاشیده و با آب مقطر روی آن را اسپری کنید.اگر ظرف شما در دار است درب آن را محکم بسته در دمای 25 درجه جای نور دار قرار دهید هر چند روز یکبار چک کنید که خاک مرطوب باشد دقت کنید منظور از مرطوب خیس شدن نیست .
بعد از جوانه زنی به و کمی بزرگ شدن(یک ماه) روی نیلون سوراخی کوچک ایجاد کنید تا رطوبت کمتر شود این رطوبت به مرور هر یک ماه یکبار کمتر کنید تا گیاه آداپته(یعنی با هوای بیرون مچ شود)


وزن 0,1 گرم
درجه بندی کاشت

متوسط

عمر

16 دیدگاه برای بذر گیاه گوشت خوار دروزرا سن ننتایو بیناتا (DROSERA Sonnentau bitana)

  1. مهدی

    این اسمش بیناتا

  2. محمد حسین بالوییان

    سلام من میخوام این گیاه رو در حیاط خانه مان بکارم ما در شاهرود زندگی میکنیم و از پاییز تا بهار هواسرد است حتی در زمستان به منفی 10 رجه زیر صفر میرسدو باران بیسار زیاد است و حشره نیز بسیار کم است لطفا به من پیشنهاد بدید کدام گیاه حشره خوار را بخرم من 100 عاشق این گیاهان هستم

    • ناشناس

      توجه داشته باشید این گیاه باید در یک گلدان کوچک که بتوان انتقال داد کاشته میشود هیچ کس در حیاط منزل همیچین گیاهانی را کاشت نمیکنند

  3. محمد حسین بالوییان

    سلام من میخوام این گیاه رو در حیاط خانه مان بکارم ما در شاهرود زندگی میکنیم و از پاییز تا بهار هواسرد است حتی در زمستان به منفی 10 رجه زیر صفر میرسدو باران بیسار زیاد است و حشره نیز بسیار کم است لطفا به من پیشنهاد بدید کدام گیاه حشره خوار را بخرم من 100 عاشق این گیاهان هستم

    • ناشناس

      با سلام در زمان نا مساعد بودن هوا میتوانید گیاه را به مکان متعادل تر انتقال دهید حتما نباید در فضای بیرون نگاهداری کنید!

      تمام گیاهیان در سایت قابل رشد در مکان شما هستن و در مکانی با نور زیاد  با آبیاری ادب مقطر احتیاج دارند

  4. محمد حسین بالوییان

    میخواستم بدونم اگه این گیاه در پاییز و زمیتان خشک شود ایا در بهار در می اید یاخیر توروخدا جوابمو بدید منتظرم

    • ناشناس

      با سلام

      چنانچه ریشه سالم باشد احتمال اینکه مجدد رشد کند هست

  5. سپهر بشارتی

    سلام.ببخشید من 5 مدل گیاه مختلف رو که بذر هاشون خیلی شبیه هستن.میشه راهنمایی کنید که چجوری تشخیص بدمشون؟

    • ناشناس

      درود خدمت شما من متوجه منظور شما نمیشم اگر از ما خرید کرده باشید داخل فاکتور اسم بذرها با بسته نوشته شده

  6. سپهر بشارتی

    درود.آقا رسیدگی کنید ببینید چرا برای من زیپ کیپ خالی از این گیاه رو ارسال کرده اید؟حالا من باید چه کار کنم ؟این محصول زیپ کیپش خالیه من هزار بار چک کردم.لطفا هرچه سریع تر اقدام کنید…

    • ناشناس

      با سلام

      دوست عزیز پک شما دارای بذر میباشد هم در قسمت توضیحات محصول -هم دربروشور بصورت کامل برای شما نوشته ایم که بذرهای دروزرا بسیار ریز هستن همانند ته ریش و گرد و غبار هستند اگر جلوی نور بگیرید متوجه خواهید شد اگر البته بسته را باز نکرده و بذرها را پخش نکرده باشید!! آیا شما به بروشوری که دادیم دقت فرمودید؟!

  7. سپهر بشارتی

    سلام.آقا لطفا رسیدگی کنید من از این گیاه سفارش دادم پاکت خالی فرستادید . راهنمایی کنید چرا این اتفاق افتاده .هزار بار هم چک کردم .خالیه خالیه…

    • ناشناس

      پاسخ شما داده شده

  8. سپهر بشارتی

    سلام .ببخشید اشتباه کردم درست میگفتید ممنون

  9. مهدی داودوند

    سلام.
    آیا این نژاد به خواب زمستانی و سرمادهی قبل از کاشت بذز نیاز داره؟

  10. محسن

    از این موجود دارید سفارش بدم ؟

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.