بذر گیاه کمیاب آنتیمیما پیگمایا (Antimima pygmaea)

کد محصول: A6-002
دسته بندی: ,

ویژگی ها:






  • محصول 100% کشور آلمان
  • واریته بسیار جالب از سرده مسمبریانتموم ها
  • بسیار کمیاب و خاص
  • قوه نامیه عالی بذرها با کیفیت بالا


5900 تومان

فقط 0 عدد در انبار موجود است

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان






بذر گیاه کمیاب آنتیمیما پیگمایا (Antimima pygmaea)

نام محصول: بذر گیاه کمیاب آنتیمیما پیگمایا (Antimima pygmaea)

توضیح مختصر:این گیاه خاص از سرده مسمبریانتموم ها  Mesembryanthemum می باشد مسمبریانتموم سرده‌ای از گیاهان گل‌دار در خانواده‌ی علف‌فرشیان می‌باشد؛ همانند بسیاری از اعضای این خانواده، آن را با گل‌های بسیار بادوام می‌شناسند. گل‌های مسمبریانتموم از سلول جنسی خودشان در برابر شبنم‌ها یا سرماهای شبانه پشتیبانی می‌کنند، اما در نور خورشید باز می‌شوند. یک برتری تکاملی واضح برای این کار وجود دارد؛ در جایی که خورشید، شبنم، سرما، باد یا حشرات مهاجم می‌توانند خطراتی را برای اندام‌های تولیدمثل به وجود بیاورند، بسته شدن در زمان‌هایی که گل تمایلی به پذیرش گرده‌افشان‌ها ندارد می‌تواند مفید باشد. این گیاه بومی آفریقای جنوبی است.
مسمبریانتموم‌ها غالباً به عنوان گیاهان زینتی و به خاطر گل‌های زیبایشان کاشته می‌شوند. گیاهان تزئینی می‌توانند به صورت خودرو در طبیعت وحشی رشد کنند و در نتیجه به صورت کاملاً بومی‌شده در بیرون از محدوده‌ی خودشان نیز مشاهده شوند. آن‌ها در برخی از نواحی دنیا تحت عنوان گیاه مهاجم و علف هرز شناخته می‌شوند.

Antimima


 مشخصات گیاه کمیاب آنتیمیما پیگمایا (Antimima pygmaea)

معدود گیاهانی هستند که در دوران استراحتشان نسبت به دوره‌ی رشد فعال، قیافه‌ی بهتر و جالب‌تری دارند، اما این گونه‌ قطعاً یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.
این گیاه یک بوته‌ی کم‌ارتفاع و انبوه با قطر 15 سانتی‌متری را تشکیل می‌دهد. جفت‌برگ‌ها دارای دو شکل مجزا هستند. یکی از جفت‌ها تقریباً به صورت کامل خم شده، ارتفاع 5 میلی‌متری و عرض 3 میلی‌متری دارد، به شکل یک بدنه‌ی مخروطی درآمده و در نهایت به پوسته‌ی خشکی تبدیل می‌شود که از جفت‌برگ بعدی در طول دوره‌ی خشک پشتیبانی می‌نماید. این بدنه‌های سفید با گذر زمان چاک می‌خورند.
گیاهان در دامنه‌های شمالی و در یک منطقه‌ی کوچک میان وُرسستر و لینگزبرگ به وجود می‌آیند.
سوای از جمله‌ای که در ابتدای همین مطلب گفته شده، این گیاهان در زمان گل‌دهی هم بسیار بامزه و خوش‌قیافه هستند. گل‌ها تا 18 میلی‌متر عرض داشته و در فصل زمستان ظاهر می‌شوند.
شاید برایتان جالب باشد که پروفسور شوانتس در کتاب خودش این محصول را «قابل توجه‌ترین و جالب‌ترین گونه‌ها» توصیف کرده است. این گیاه در طول سال تنها دو جفت برگ را برای هر جوانه شکل می‌دهد که دارای شکل‌های متفاوتی هستند. این پدیده تحت عنوان دوشکلی بودن برگ نامیده می‌شود. جفت‌برگ‌هایی که در ابتدای فصل بارانی و از بیرون پوسته‌ی خشک ظاهر می‌شوند، در قالب یک پوسته‌ی بلند در پایه متحد می‌شوند، اما در قسمت بالا معمولاً به صورت کاملاً عریض و جدا با نوک برگ عریض رشد می‌یابند. این جفت‌برگ‌ها با سطح نسبتاً وسیعشان نور را گرفته و کربن دی‌اکسید را به عنوان تغذیه جذب می‌کنند و در طول دوره‌ی رشد غذا فراهم می‌نمایند.

منبع


وزن 0,1 گرم
درجه بندی کاشت

آسان

عمر

2 دیدگاه برای بذر گیاه کمیاب آنتیمیما پیگمایا (Antimima pygmaea)

  1. lind

    قسمت توضیحات وجود ندارد

    • ناشناس

      اگر منظروتون روش کاشت هست به روش کاکتوسها کاشت میشود دقت فرمایید بذرها روی بستر پاشیده شود چون ریز هستند به زودی یک روش کاشت از کاکتوس ها در وبلاگ قرار خواهیم داد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.