بذر درختچه میوه گواوا زرد برزیلی (Psidium guineense)

کد محصول: A41-023

ویژگی ها:






  • خرید بذر درختچه میوه گواوا زرد برزیلی (Psidium guineense)
  • گیاهی بسیار زیبا که هم حالت زینتی داشته و هم میوه خوراکی لذیذ
  • میوه ترش مانند برای تهیه دسر و ژله های خوشمزه
  • بذرهای وارداتی با قوه نامیه بسیار عالی


750 تومان

ناموجود

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان






بذر میوه گواوا زرد برزیلی (Psidium guineense)

محصول: بذر میوه گواوا زرد برزیلی (Psidium guineense)
خانواده:   MYRTACEAE  – میرتاسه
نام علمی : Psidium guineense
اصالت: برزیل و آرژانتین بصورت خودرو می روید
توضیح مختصر: درختچه ای بسیار زیبا از نظر تزیینی و همچنین میوه خوراکی بسیار لذیذ و ترش مزه دارد که از آن برای ساهت ژله بعنوان اشتها آور بودن میشود استفاده کرد.بذرهای مورد فروش بذرکو دارای قوه نامیه بسیار بالا برای جوانه زنی هستند
گواوا برزیلی
گواوا برزیلی نام یک گونه از سرده‌ی گواوا است. انگلیسی‌ها علاوه بر گواوای برزیلی، آن را تحت عناوین گواوای کاستیلی، گواوای ترش و گواوای گینه‌ای نیز می‌شناسند.

نامهای دیگر:
Brazilian guava, Castilian guava, sour guava, Guinea guava  (English language), Goyavier du Brésil (French language),  brasiliaanse koejawel (Afrikaans), Stachelbeerguave (German language), chobo, diondan (Bolivia), guayabillo de tierra fria (El Salvador),  araçá do campo, aracahy (Brazil), guayaba brava, sacha guayaba (Peru), allpa guayaba (Ecuador), guayaba agria (Venezuela, Mexico), guayaba acida, chamach, pichippul (Guatemala), cas extranjero (Costa Rica), and guayabita de sabana (Panama).
توزیع و زیست‌بوم
این گیاه به صورت بومی در کشورهای آمریکایی از مکزیک تا آرژانتین موجود بوده و در کشورهای حوزه‌ی دریای کارائیب نیز یافت می‌شود. البته این گیاه در خارج از آمریکا نیز به صورت گسترده کشت شده است، به گونه‌ای که در هند به وفور یافت می‌شود.
این گیاه در مناطق آفتاب‌گیر با رطوبت زیاد و خاک بارور رشد می‌کند، اما به طورکلی گیاه مقاومی است و می‌تواند در شرایط مختلف و خاک‌های بد نیز زنده بماند. البته نمی‌تواند شوری یا بسترهای آب‌گرفته را تحمل کند و در این شرایط رشد نمی‌کند. گواوای برزیلی بیشتر در مناطق ساحلی کشور برزیل کشت می‌َشود.

میوه
می گویند گوشت میوه، ترش‌مزه بوده و شبیه مزه‌ی توت‌فرنگی است. البته برخی می‌گویند که تلخ است. گونه‌های مختلف آن طعم‌های متفاوتی دارند. میوه‌ی برخی از گونه‌ها آن‌قدر شیرین است که می‌توانید آن‌ها را خام بخورید. البته می‌توان از این میوه مربای خوبی نیز تهیه کرد.
گواوای برزیلی با همتایش یعنی گواوای معمولی پیوند زده شده است. درخت حاصله میوه‌هایی ریز و پرشمار آورده است.

بذر میوه گواوا


توصیف درختچه میوه گواوا زرد برزیلی (Psidium guineense)

این گیاه می‌تواند به درختچه‌ای با ارتفاع 1 الی 3 متر تبدیل شود یا اینکه ارتفاعش بیشتر شده و تبدیل به درختی 7 متری شود. پوسته و شاخ‌و‌برگ این گیاه متمایل به خاکستری هستند. برگ‎‌های آن 14 سانتی‌متر طول و 8 سانتی‌متر عرض دارند. گاهی اوقات تیغ‌های سفت و بیضوی‌شکل آن، لبه‌های دندانه‌دار دارند. بخش‌های زیرین این گیاه، غده‌ای شکل بوده و با موهای قرمزرنگ یا بی‌رنگ پوشانده شده‌اند. گل‌های این گیاه به صورت تکی یا خوشه‌های سه‌تایی و از محل رویش برگ در شاخه درمی‌آیند. گل دارای جام سفید و تعداد زیادی پرچم است. میوه‌ی آن سفت، گرد و دارای عرض 2.5 سانتی‌متر می‌باشد. پوست میوه زرد، گوشت بیرونی آن نیز زرد و گوشت درونی آن سفید است و دانه‌های زیادی درون خود دارد.


آموزش کاشت:

برای کاشت می توانید طبق روش زیر استفاده نمایید قبل کاشت ابتدا به مدت 5دقیقه درون آب نسبتا داغ (از ولرم گرم تر طوری که اگر دست زیرش قرار بگیرد داغی آن  تا حدودی اذیت کند قرار داده سپس به مدت  48 ساعت بذرها درون آب ولرم قرار دهید. دقت نمایید جوانه زنی بذرها حدود یک ماه زمان می برد 

آموزش کاشت


سایر مصارف درختچه میوه گواوا زرد برزیلی (Psidium guineense)

چوب این گیاه سخت بوده و می‌توان از آن به عنوان الوار برای ساخت لوازم مختلف و بادوام بهره گرفت. پوسته‌ی آن حاوی تانین بوده و می‌توان از آن برای برنزه‌کردن بهره گرفت.
البته این گیاه مصارف پزشکی نیز دارد. عصاره‌ی ریشه و پوسته‌ی درخت در برزیل برای درمان اسهال استفاده می‌شود. همچنین عصاره‌ی برگ‌های گیاه در کاستاریکا برای درمان سرماخوردگی معمولی استفاده می‌شود.
مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که عصاره‌ی این گیاه می‌تواند با استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین (به صورت مخفف به آن مرسا نیز می‌گویند) مقابله کند، علی‌الخصوص اگر با آنتی‌بیوتیک ترکیب شود. فلاوانوئیدهایی در این گیاه یافت شده که شامل کورستین، آویکولارین و گوایجاورین می‌باشد.

منبع: wikipediaهرگونه کپی برداری برای سایت اموشی با ذکر منبع سایت بذرکو بلامانع می باشد


وزن 0,1 گرم
عمر

چند ساله

درجه بندی کاشت

آسان

3 دیدگاه برای بذر درختچه میوه گواوا زرد برزیلی (Psidium guineense)

  1. رضا

    سلام

    من میخوام یک سری گیاه میوه ده آپارتمانی پرورش بدم.میخوام راهنماییم کنید کدوم یکی از بذرهایی که شما دارید رو میشه در گلدان و در داخل اپارتمان پرورش داد ؟

    در مورد فیسالیس مطمئن هستم ولی میخوام موارد دیگه ای هم داشته باشم. اگر بشه اینجا و یا شماره ای بدید که تلفنی تماس بگیرم

    ممنون

    • ناشناس

      با سلام تمامی میوه های آپارتماتی مختص فضای بیرون هستن حتی فیسالیس هم به همنانصورت احتیاج به نوردهی زیاد داشته

  2. Saleh salmaniyan

    سلام
    بذر درختچه میوه گواوا زرد برزیلی. 3قلم رو میخواستم ممنون میشم جوابم رو بدین تشکر

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.