بذر درخت زیبا گلابی وحشی یا گلابی جنگلی ( pyrus boissieriana )

کد محصول: A1-026

ویژگی ها:

گلابی وحشی علاوه بر زینتی بودن (ساخت بونسای) و زیبایی خاصش دارای میوه هایی اندازه گردو و بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد.بذرها بسیار با کیفیت می باشد.

120 تومان

در انبار موجود نمی باشد

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان

بذر درخت زیبا گلابی وحشی یا گلابی جنگلی ( pyrus boissieriana )

مقدمه ای بر توضیحات گلابی:
میوه درختی است گلدار از رده دو لپه ای ها، از خانواده گلسرخیان تا حالا 30 گونه مختلف از این میوه جالب که باعث افتخار ماست که اصلیت و بومی آن به ایران می رسد شناخته شده است.گونه های معروف آن عبارتند از :communis، persica, pyrifolia, syriaca ، ussuriensis ، boissieriana  البته گونه گلابی اروپایی از گونه communis  می باشد که میوه آبدار با دانه های سنگی دارد و اغلب شکل کشیده دارد
اما انواع دیگری از گلابی وجود دارند که به گلابی آسیایی معروف است که شکل آن‌ها شبیه سیب است. در منابع آلمانی منشا گلابی را درکوههای البرز ذکر کرده‌اند. انواع مختلف گونه وحشی آن در جنگلهای گیلان وجود دارد که به زبان گیلکی اربه خوج و سنگ خوج معروف اند.

بذر درخت زیبا گلابی وحشی یا گلابی جنگلی ( pyrus boissieriana )   مقدمه ای بر توضیحات گلابی: میوه درختی است گلدار از رده دو لپه ای ها، از خانواده گلسرخیان تا حالا 30 گونه مختلف از این میوه جالب که باعث افتخار ماست که اصلیت و بومی آن به ایران می رسد شناخته شده است.

گلابی درختی برگریز می‌باشد که در شرایط آب وهوایی مناطق سرد جهان، جایی که زمستان‌های سرد باعث برطرف شدن نیاز سرمایی زمستان آن می‌شود قابل پرورش و کشت است. میوهٔ این گیاه از لحاظ گیاه‌شناسی پوم است و جزء میوه‌های کاذب به شمار می‌آید. میوه گلابی معمولی عمر انباری کوتاهی دارد به همین دلیل باید قبل از رسیدن کامل برداشت شود تا بتوان به راحتی به بازار رساند.
گلابی اروپایی را در که در شمال ایران (گیلان)می‌روید،و در زبان گیلکی به آن خوج می‌گویند. که میوه‌ای است سخت با طعم متمایل به ترشی و شیرینی.

گلابی درختی برگریز می‌باشد که در شرایط آب وهوایی مناطق سرد جهان، جایی که زمستان‌های سرد باعث برطرف شدن نیاز سرمایی زمستان آن می‌شود قابل پرورش و کشت است. میوهٔ این گیاه از لحاظ گیاه‌شناسی پوم است و جزء میوه‌های کاذب به شمار می‌آید.

گلابی وحشی یا گلابی جنگلی ( pyrus boissieriana )

این گونه از گلابی کمیاب تر بوده میوه ها حالت خوشه ای روی درخت سوار بوده ، میوه ای اندازه یک گردو به اندازه زرد یا زرد مایل به سبز داشته بسیار جالب و دوست داشتنی وقتی میوه را که میخورید و دندان به آن میزنید بافت گلابی را مشاهده خواهید کرد .این درخت را به صورت خودرو تک درخت آن در جنگل و کنار برخی زمینهای حاشیه جنگاها یافت می شود و میوه آن اواخر شهریور و اوایل پاییز می رسد که به صورت خام خوری استفاده می شود . از نهال جوان آن به عنوان پایه گلابی در پیوند ارقام خوب و باغی استفاده میشود.
درختی است به ارتفاع حدود 5 متر و دارای شاخه های خار مانند، برگ آن تخم مرغی گرد با قاعده گرد و یا تقریباً قلبی و با انتهایی کند ولی انتهای برگهای جوان آن کمی کشیده بنظر می رسد. روی برگ صاف و براق است و پشت برگهای جوان و حاشیه آنرا تارهای عنکبوتی فرا گرفته است که رفته رفته صاف می گردد و دارای رنگ سبز روشن می باشد و طول پهنک 4-2 سانتی متر و طول دمبرگ تقریباً دو برابر آنست.

گلابی وحشی یا گلابی جنگلی ( pyrus boissieriana )  این گونه از گلابی کمیاب تر بوده میوه ها حالت خوشه ای روی درخت سوار بوده ، میوه ای اندازه یک گردو به اندازه زرد یا زرد مایل به سبز داشته بسیار جالب و دوست داشتنی وقتی میوه را که میخورید و دندان به آن میزنید بافت گلابی را مشاهده خواهید کرد .

گل آذین(گل دهی) گلابی وحشی بیشتر رنگ سفید و مجتمع خوشه ای است و طول پا یک گل به سه سانتی متر می رسد.گلهایش سفید و داخل کاسبرگهای خرد و مثلثی آن پشمین و سرخ می باشد. میوه آن کوچک، گرد و یا کمی گلابی شکل است و بر روی پایکی به طول سه سانتی متر قرار دارد و قطر آن به 5/1 سانتی متر بالغ می گردد. رنگ آن سرخ تیره متمایل به سیاهی و برخی قهوه ای است.

گل آذین(گل دهی) گلابی وحشی بیشتر رنگ سفید و مجتمع خوشه ای است و طول پا یک گل به سه سانتی متر می رسد.گلهایش سفید و داخل کاسبرگهای خرد و مثلثی آن پشمین و سرخ می باشد. میوه آن کوچک، گرد و یا کمی گلابی شکل است و بر روی پایکی به طول سه سانتی متر قرار دارد و قطر آن به 5/1 سانتی متر بالغ می گردد. رنگ آن سرخ تیره متمایل به سیاهی و برخی قهوه ای است.

در منابع آلمانی منشا گلابی را درکوههای البرز ذکر کرده اند.میوه گلابی  انواع زودرس و دیر رس دارد که معمولا زودرسها شیرین تر و خوشمزه تر و ر گ میوه روشنتر است و در تابستان شهریور ماه می رسد و دیررسها که میوه ترش مزه ای و ر نگ تیره تری دارند در  مهر ماه می رسند .میوه نارس آن معمولا گس است و بعد از برداشت که چند  روز بماند کاملا رسیده و خوشمزه می گردد .  میوه این نوع درخت  خواص قابض ، تب بر و آرام بخش است. چوب درخت نیز محکم و با دوام بوده

منبع:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pyrus_boissieriana

//sanekooh.ir/?p=3264

وزن 0,1 گرم
عمر
درجه بندی کاشت

حرفه ای

11 دیدگاه برای بذر درخت زیبا گلابی وحشی یا گلابی جنگلی ( pyrus boissieriana )

  1. امین البرزی

    با عرض سلام و خسته نباشید
    روش کاشت این محصول باید چگونه باشد؟
    فایل pdf دانلود را مطالعه کردم، اما برای همه بذرها یکی هست انگار!
    در قسمت ویژگی ها نوشته شده بود که (راهنمای بذر گلابی وحشی برای خریدار ایمیل خواهد شد)
    اما بعد از خرید برای من ایمیل نشد
    لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

    • ناشناس

      درود به روش سزرمادهی عمل نمایید تمامی بذرهایی که با روش سرمادهی کاشت می شوند تقریبا یکسان میباشند

  2. مسعود محمدی

    با سلام
    میخواستم بذر هایی که خریدم آموزش کاشتشو بدونم اینا بذر هایی هستن که خریدم اینم شناسه خرید 7024206500
    A1-007
    A41-039
    A21-056-G7
    A1-026
    A41-025
    A6-008
    A21-051
    A21-074
    ممنون میشم ازتون
    با تشکر

    • ناشناس

      با سلام

      پاسخ شما داده شد در قبل

  3. مسعود محمدی

    با سلام
    میخواستم بذر هایی که خریدم آموزش کاشتشو بدونم اینا بذر هایی هستن که خریدم اینم شناسه خرید 7024206500
    A1-007
    A41-039
    A21-056-G7
    A1-026
    A41-025
    A6-008
    A21-051
    A21-074
    ممنون میشم ازتون
    با تشکر

    • ناشناس

      با سلام و تبریک نوروز

      دوست عزیز دستور کاشت هر حصول در قسمت توضیحات یا در قسمت راهنمای کاشت یا دانلود فایل پی دی اف قرار داده ایم من مختصری چند نکته را توضیح میدهم

      A1-007  این بذر را مستقیما کاشته یا به روش سرمادهی به مدت دو ماه اقدام نمایید

      A41-039 بذرهای توت نیز باید به مدت یک ماه سرمادهی ایجاد کنید سپس کاشت نمایید

      بذرهای A21-056-G7و A21-051 و A21-074 به روش عمومی کاشت شود برای کاشت این بذرها به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید در قسمت آخرین اموزشها /آموزش کاشت بذر گل کامل مطالعه شود یا  به لینک زیر مراجعه کنید کامل نوشته شده:

      https://bazrco.ir/blog/85-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%B0%D8%B1-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%B0%D8%B1-%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%B0%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA.html

      دقت نمایید در بذرهای ریز مثل حسن یوسف ها بذرها روی بستر باشد همین که خاک رو لمس کند کافی می باشد

      در مورد بذرها ساکولنت ها هم بطور دقیق در صفحه خود محصول کامل نوشته ایم لطفا کامل مطالعه نمایید و به روش کاکتوسها کشت نمایید لینک اموزش رو نیز در صفحه خود محصول نوشتیم و اموزش و نکات را هم قرار داده ایم خواشهمندم برای کسب اطلاعات عمومی در مورد گیاه خودتان لااقل صفحه هر محصول را کامل  مطالعه نمایید این اطلاعات لازمه و دانستن آنها کمک میکنه تا گیاهی سالم را پرورش دهید

  4. مسعود محمدی اسکویی

    با سلام
    بذر هایی که خریدم میخواستم آموزش کاشتشو بدونم ممنون میشم .
    شناسه خرید 7024206500

    • ناشناس

      با سلام دستور کاشت هر بذر در قسمت صفحه هر محصول در قسمت توضیحات یا راهنمای کاشت توضیحات نوشته شده و یا در قسمت دانلود فایل راهنما قرار داده ایم بذرهای گلابی وحشی نیز به روش سرمادهی باید کاشت نمایید حدود دو ماه باید سرمادهی دهید سس کشت کنید دستور کاشت در قسمت دانلود قرار دارد

  5. – حامد قادری

    سلام راهنمای کاشت گلابی برای من ارسال نشده.لطف کنید ارسال کنید. بذرهایی که من از شما خریدم نیاز به دوره سما دارند یا قبلا صوت گفته؟

  6. بهزاد علمداران

    باسلام.گلابی من رشد کرده.عکسش رو گذاشتم.میخواستم بدونم برای تبدیلش به بنسا کی باید سر برداری کنم .ممنون

  7. بهزاد علمداران

    سلام.سربرداری گلابی باید در چه سنی باشه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.