بذر درخت ziziphus jujuba یا خرمای چینی (درخت عناب)

کد محصول: a41-026

ویژگی ها:






  • خرید بذر درخت ziziphus jujuba یا خرمای چینی (درخت عناب)
  • درختی بسیار زیبا با رشد سریع
  • مناسب برای پرورش بونسای
  • میوه های جالب، خوشمزه و بسیار پرخاصیت
  • سازگاری با هر نوع آب وهوای ایران
  • قوه نامیه بسیار عالی


500 تومان

در انبار موجود نمی باشد

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان







بذر درخت ziziphus jujuba یا خرمای چینی (درخت عناب)

نام محصول: بذر درخت ziziphus jujuba یا خرمای چینی (درخت عناب)
خانواده:  Rhamnaceae
توضیح مختصر: عناب که از آن تحت عناوین خرمای قرمز، خرمای چینی، خرمای کره‌ای یا خرمای هندی نیز یاد می‌شود، گونه‌ای از خانواده‌ی خولان است. از آن به عنوان درخت سایه‌انداز استفاده می‌شود که البته میوه هم می‌آورد.
این درخت یا درختچه‌ی برگریز، ارتفاعی معادل 5 الی 12 متر دارد و شاخه‌های خارداری از اطراف آن بیرون می‌آیند. برگ‌‎های آن دارای رنگ سبز درخشان، شکل تخم‌مرغی، طول 2 الی 7 سانتی‌متر و عرض 1-3 سانتی‌متر می‌باشند که سه رگ‌برگ آشکار در پایه‌ و یک حاشیه‌ی دندانه‌دار در کناره‌های آن‌ها مشاهده می‌شوند. گل‌های این درخت کوچک بوده و عرض 5 میلی‌متر و 5 گلبرگ زرد-سبز کم‌رنگ دارند. میوه‌ی این درخت همانند آلو بوده و خوردنی می‌باشد؛ عمق آن بین 5/1 الی 3 سانتی‌متر بوده و در شرایطی که کال است، رنگ سبز و طعمی مشابه با سیب دارد؛ وقتی که میوه می‌رسد رنگش به قهوه‌ای و بنفش-مشکی تغییر کرده، چین و چروک می‌خورد و شمایلی شبیه خرما پیدا می‌کند. یک هسته‌ی سفت نیز همانند زیتون، در وسط میوه قرار دارد.

بذر درخت ziziphus jujuba یا خرمای چینی (درخت عناب)


مصارف خوراکی

می‌توان میوه‌ی تازه یا خشک‌شده را به عنوان میان‌وعده یا حتی با قهوه مصرف نمود. عناب‌های دودی در ویتنام مصرف می‌شوند و از آن‌ها تحت عنوان عناب سیاه یاد می‌شود. هم چینی‌ها و هم کره‌ای‌ها نوعی شربت شیرین از عناب درست می‌کنند که با چای مصرف می‌شود. همچنین چای عناب و چای کیسه‌ای با طعم عناب نیز توسط آن‌ها تولید می‌شود. در موارد معدودی، آب میوه‌ی عناب را می‌گیرند و از آن سرکه هم درست می‌کنند. در بنگال غربی و بنگلادش از آن ترشی درست می‌کنند.
در ویتنام و تایوان میوه‌ی تقریباً رسیده را می‌چینند و در بازارهای محلی می‌فروشند یا آن را به کشورهای آسیای شرقی صادر می‌کنند. میوه‌ی خشک‌شده‌ی عناب را در کشورهای چین و ویتنام، در دسرها استفاده کرده و همچنین نوشیدنی خنک خاصی با استفاده از عناب خشک، لونگان، جلبک دریایی تازه، جو و دانه‌های نیلوفر آبی درست می‌کنند.
در هند، دانه‌های خشک‌شده‌ی این میوه در زیر نور آفتاب را خارج می‌کنند و سپس آن را به همراه آلوچه، فلفل قرمز، نمک و شکر زرد می‌کوبند و به عنوان ادویه مصرف می‌کنند.


مصارف پزشکی

از این میوه و دانه‌هایش در چین و کره به عنوان یک داروی سنتی برای برطرف‌کردن استرس، داروی ضدقارچ، ضدباکتری، ضدزخم، اهداف ضدالتهابی و آرام‌بخش استفاده شده و دارای ویژگی‌های ضدباروری/پیش‌گیری از بارداری، کاهش فشار خون و ضدنفروتیک، آرامش‌دهنده‌ی قلب، آنتی‌اکسیدان، بهبوددهنده‌ی سیستم ایمنی و التیام‌دهنده‌ی زخم می‌باشد.


سایر مصرف های

اعتقادی قدیمی وجود دارد که بوی شیرین عناب باعث عاشق‌شدن نوجوان‌ها شد و در قراقروم و هیمالیا، پسرها ساقه‌ی گل‌های عناب را در دستشان می‌گیرند یا زیر کلاهشان می‌گذارند تا دخترها را به خودشان جذب کنند.
در یکی از رسوم چینی، عناب را به همراه بادام‌زمینی، لونگان و شاه‌بلوط در نشان خاصی گذاشته و آن را در اتاق خواب تازه‌عروس و داماد می‌گذارند تا برایشان خوش‌یمنی به همراه داشته باشد. روی آن نشان نوشته شده که «به زودی یک بچه‌ی شریف به دنیا بیاورید».

منبع: wikipedia


کاشت عناب

بذرهای گیاه را به مدت 24 الی 48 ساعت درون آب ولرم قرار دهید و درون خاک کوکوپیت به عمق دو برابر بذر زیر خاک قرار دهید.روی آن را با یک نایلون شفاف بکشید تا تعریق کند و هر روز رطوبت را چک کنید. 
می توانید طبق روش زیر کاشت نمایید

راهنمای کاشت

وزن 0,1 گرم
درجه بندی کاشت

آسان

8 دیدگاه برای بذر درخت ziziphus jujuba یا خرمای چینی (درخت عناب)

  1. سید محمد

    سلام
    یک سوال از محضر جناب عالی داشتم
    این Taiwan gaint jujube میباشد؟
    این درخت فوق ذکر دارای میوه های قول پیکر میباشد و از خانواده عناب می باشد و معروف به عناب چینی میباشد حال سوال بنده این است این محصول شما همان عناب چینی قول پیکر میباشد .
    باتشکر فراوان از شما

    • ناشناس

      درود خدمت شما عناب دارای واریته های مختلف میباشد عناب غول پیکری که شما میفرمایید برای هند میباشد و دارای بذرهای درشت و میوه درشت تر میباشد

  2. – سید محمد مدنی

    سلام
    جناب بنده می توانم منتظر Taiwan gaint jujube باشم تا این نوع بذر را در سایت برای خرید موجود کنید ؟
    یا باید به همین بذر عناب اکتفا کنیم ؟
    ( برای بنده اندازه بزرگی میوه مهم می باشد درشتی این عناب ها به چه میزان میباشد مثلا چند گرم یا در قیاس با یک سکه )
    باتشکر از سایت بسیار زیبایتان

    • ناشناس

      درود خدمت شما چنانچه بذری در سایت موجود شود در کانال تلگرام یا سایر شبکه های اجتماعی اعلام میکنیم لطفا در کانال تلگرام @bazrco عضو شوبد در حال حاضر موجودی همین عناب هم محدود میباشد و میتوانید خرید نمایید

  3. ناصر فتحی

    سلام زمان کشت ان چه موقع از سال باشد بهتر است یا در هر فصلی میشه انراکاشت.

    • ناشناس

      درود در فضای بیرئن در هنگام بهار و در فضای منزل در خزانه در هر فصلی در دمای 20 درجه قابل کشت می باشد

  4. رضا

    سلام من این بذر رو چند ماه پیش ازتون خریدم و جدیدا اقدام به کاشتش کردم که پس از چند روز که نشانه ای از جوانه زنی ندیدم با گازانبر بذرها رو باز کردم و مشاهده کردم که هیچکدام مغز ندارند و فقط پوسته چوبی است و دیگر هیچ.

    • ناشناس

      با سلام

      ما حدود یک سال میشود این بذرها را برای فروش نداریم لطفا اگر از ما خرد کرده اید شماره مرجع فاکتور خود را برای ما ارسال فرمایید 09109874081 شماهر تلگرامی ما است

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.