بذر شاه بلوط هندی یا شاه بلوط اسب Horse Chestnut (aesculus hippocastanum)

کد محصول: A41-042
(دیدگاه کاربر 2)

ویژگی ها:






  • هر بسته شامل 4 عدد بذر تازه شاه بلوط اسب می باشد
  • بذر بسیار کمیاب در کشور ما
  • درختی با میوه کاملا جادویی در زمینه دارویی (خوراکی نیست)


4900 تومان

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان






بذر شاه بلوط هندی یا شاه بلوط اسب Horse Chestnut (aesculus hippocastanum)

بذر شاه بلوط هندی یا شاه بلوط اسب Horse Chestnut (aesculus hippocastanum)
این درخت تزئینی و متمایز که تقریباً تمامی افراد با آن آشنا هستند، در سرتاسر نقاط معتدل دنیا کاشته می‌شود، هرچند می‌توان آن را بومی ناحیه‌ی کوچکی از جنوب شرق اروپا به حساب آورد. آن را یک منظره‌ی شایع در باغ‌های بزرگ، خیابان‌ها و پارک‌ها قلمداد می‌کنند.
این گیاه سریع رشد کرده و یک درخت جذاب و بزرگ را تشکیل می‌دهد که ارتفاعش به 30 و عرض آن به 15 متر نیز می‌رسد.
آن را معمولاً به خاطر نمای زیبایش در هنگام بهار می‌کارند که گل‌های سفید و با رایحه‌ی عسل دارد. آن‌ها هرمافرودیت هستند (هم اندام جنسی مذکر و هم اندام مونث دارند) و توسط زنبورهای عسل گرده‌افشانی می‌گردند.
میوه‌های حاصله که در مهر و آبان می‌رسند،می تواند بعنوان یک منبع مهم درمان گیاهان دارویی استفاده شود (دقت فرمایید خوراکی نیست)
این درخت در زمان سکون بسیار جان‌سخت است، اما جوانه‌های جدیدی که در فصل بهار می‌رویند می‌توانند در برابر سرمازدگی‌های دیرهنگام آسیب‌پذیر باشند.
این گیاه برای کاشت در گستره‌ای از خاک‌ها مناسب است، خاک دارای زه‌کشی خوب را ترجیح می‌دهد و می‌تواند در خاک‌های خشک و کم‌کیفیت نیز رشد نماید. گیاه می‌تواند بادهای شدید و آلودگی جوی را تحمل کند، اما چندان موافق باد نیست.
اگرچه بهتر است که در محیط آزاد و آفتاب‌گیر کاشته شود، اما می‌تواند به عنوان یک درخت جنگلی و در شرایط نیمه‌سایه نیز رشد نماید.
درخت‌ها در برابر بریده شدن شدید نیز مقاوم هستند و می‌توانید برای کنترل اندازه‌شان آن‌ها را به شدت هرس کنید. درختان جوان را می‌توان به راحتی تغییر مکان داد و حتی در زمانی که اندازه‌ی نسبتاً بزرگی دارند نیز جابجایی‌شان با موفقیت همراه می‌شود.

 اطلاعات جوانه‌زنی، کاشت و مراقبت برای شاه‌بلوط هندی

دانه‌های این گونه‌ از درخت شرایط رکود طبیعی ندارند و زمانی که شرایط جوانه‌زنی مهیا باشد، شروع به رشد خواهند کرد. اگر این گونه‌ها را بلافاصله نکارید به مشکل خواهید خورد، زیرا نگه‌داری آن‌ها بدون کاهش کیفیت دشوار است.
امکان دارد این دانه‌ها در زمان ارسال به مشتری جوانه بزنند. در این شرایط، باید آن‌ها را بلافاصله پس از دریافت بکارید. دانه‌های گونه‌های بلوط می‌توانند شکستگی ریشه را بدون هیچ‌گونه کاهش کیفیت تحمل کنند و ریشه‌های نوظهور می‌توانند یک سانتی‌متر از نقطه‌ی رشد بریده شوند تا رشد اضافی ریشه کنترل گردد. در این شرایط، جوانه سیستم ریشه‌ی پرانشعابی را تولید خواهد کرد.
برای کاشت، نیاز به گلدان‌های عمیق دارید تا تاپ روت‌های قدرتمند این گونه را در آن جای دهید. گلدان باید حداقل 20 سانتی‌متر داشته باشد و پرورش‌دهندگان جدی باید استفاده از ماژول‌هایی نظیر تعلیم‌دهنده‌ی ریشه را مدنظر داشته باشند تا شرایط هرس ریشه‌ها فراهم گردد. همین امر تولید گیاهان جوان بدون هیچ‌گونه مزاحمت ریشه را ممکن می‌کند. کاشت در گلدان‌های کم‌عمق موجب تغییرشکل شدید در ریشه خواهد شد.
گلدان منتخب خود را با کمپوست باکیفیت پر کنید و بذر را در عمق یکی دو سانتی‌متری (زیر 2.5 سانتی‌متر) فشار دهید. جهت دانه خیلی مهم نیست، معمولاً بهتر است که ریشه از یک سمت بذر ظاهر شود. مطمئن شوید که بذر پوشانده و آبیاری شود و البته در مکانی قرار گیرد که به دور از سرمازدگی باشد. اگر بذرهای گونه‌ها منجمد شوند، از بین خواهند رفت! بذرها می‌توانند در پاییز کاشته شده و رها شوند تا ریشه بزنند و در زمستان نیز در محیطی خنک اما به دور از سرما قرار بگیرند. در بهار، این دانه‌ها به سرعت ظاهر شده و شروع به رشد می‌کنند. در این شرایط نسبت به بذرهایی که در بهار می‌کارید، رشد بهتر و جلوتری خواهید داشت.

شاه بلوط هندی یا شاه بلوط اسب

اگر واقعاً نیاز به ذخیره‌سازی بذرهایتان دارید، می‌توانید آن‌ها را با تورب خشک مخلوط کرده و در یک مکان خشک و خنک و به دور از سرمازدگی و موش نگه‌داری کنید. کیسه‌ای که بذرها در آن جای می‌گیرند نباید بسته شود! اگر تورب حتی اندکی بذرها را مرطوب کند، آن‌ها شروع به رشد خواهند کرد. تورب بذرها را از یکدیگر جدا نگه می‌دارد که همین امر از تعریق و حرارت جلوگیری می‌نماید. بدین ترتیب اجازه‌ی تنفس به آن‌ها داده شده و خیلی هم خشک نمی‌شوند. اگر بذرها را تا فصل بهار به صورت خشک داخل کیسه نگه دارید، احتمالش زیاد است که قبل از کاشت مرده باشند.
رشد اولیه‌ی جوانه در چند هفته‌ی اول بسیار سریع بوده و جوانه‌ها بین 10 الی 20 سانتی‌متر ارتفاع خواهند داشت. سپس این جوانه‌ها پیش از اینکه ته غنچه‌‎شان رشد کند، چند هفته استراحت خواهند کرد و دوباره در صورت صحیح بودن شرایط، رو به رشد سریع می‌آورند. همین امر ارتفاع رشد را به 20 تا 40 سانتی‌متر می‌رساند. به منظور تحریک ماکزیمم رشد، باید کاری کنید که هیچ‌گاه درخت به خاطر کمبود آب تحت فشار قرار نگیرد، تغذیه‌ی خوبی داشته باشد و در یک محیط گرم و آفتاب‌گیر پرورش بیابد.
درخت در زمانی که به مرحله‌ی عملیاتی رسید، باید در یک موقعیت دائمی کاشته شود. اگر اجازه‌ی رشد آن‌ها در یک گلدان بسیار کم‌عمق داده شود، تغییرشکل شدیدی در ریشه شکل خواهد گرفت که موجب نقصان در رشد درخت می‌شود.


وزن 100 گرم
درجه بندی کاشت

2 دیدگاه برای بذر شاه بلوط هندی یا شاه بلوط اسب Horse Chestnut (aesculus hippocastanum)

  1. محمد شادی

    سلام چه زمانی دوباره موجود میشه؟

  2. رحیم

    سلام
    نوع خوراکی و دیر گل هم دارند؟ برای مناطق نسبتا سرد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.