بذر میوه خوشمزه گریپ فروت تو سرخ (Grapefruit)

کد محصول: A41-024

ویژگی ها:






  • خرید بذر میوه خوشمزه گریپ فروت تو سرخ (Grapefruit)
  • درختی با میوه معطر و زیبا
  • مناسب برای پرورش بونسای
  • رقم کمیاب تگزاسی تو قرمز، آبدار و و گوشتی
  • بذرهای بسیار با کیفیت و قوه نامیه تضمینی


5000 تومان

جوانه زنی بالا

تست بذرها قبل از فروش

غیر تراریخته

فروش بذرهای ارگانیک و هیبرید

ارسال رایگان سفارش

سفارشات بالای 300 هزار تومان






بذر میوه خوشمزه گریپ فروت تو سرخ یا تگزاسی (Grapefruit)

نام محصول: بذر میوه خوشمزه گریپ فروت تو سرخ یا تگزاسی (Grapefruit)
خانواده: Rutaceae سدابیان
نام علمی: citrus X paradisi
توضیح مختصر: این رقم حاصل جهش یافت هاز تامسون میباشد .میوه ای بسیار محبوب در دنیا بخاطر خواص بی شمار و معطر بودنش.یک گزینه سخت اما فوق العاده دلچسب برای دوستداران پرورش بونسای که خروجی نهایت زیبایی را خواهد داشت.
گریپ‌فروت یکی از مرکبات نیمه‌گرمسیری است که به خاطر مزه‌ی ترش و و نیمه‌شیرینش معروف است. گریپ‌فروت نوعی درخت ترکیبی است که ریشه‌ی آن به کشور باربادوس برمی‌گردد. در آن‌جا، پرتغال شیرین و پوملو یا دارابی را که هر دو در قرن هفدهم از آسیا وارد شده بودند، پیوند زدند. وقتی که میوه حاصل شد، آن را تحت عنوان «میوه‌ی ممنوعه» نام گذاشتند و گاهی اوقات آن را با پوملو اشتباه می‌گیرند.

پیاز لیلیوم (سوسن) هلندی رنگ صورتی Hybrid Lily Lilium Brindisi


توصیف

این درخت همیشه‌ سبز معمولاً تا ارتفاع 5-6 متری رشد می‌کند، اگرچه گونه‌هایی از آن به ارتفاع 13-15 متری نیز می‌رسند. برگ‌های آن شفاف، باریک و به رنگ سبز تیره هستند که ارتفاعشان به 15 سانتی‌متر هم می‌رسد. گل‌های این درخت دارای 4 گلبرگ و رنگ سفید می‌باشند و ارتفاعشان به 5 سانتی‌متر می‌رسد. میوه‌ی آن دارای پوست زرد-نارنجی بوده و معمولاً شکل یک کره‌ی تاحدودی پهن‌شده را دارد؛ قطر آن بین 10 الی 15 سانتی‌متر متغیر است. گوشت این میوه همانند سایر مرکبات، بخش‌بندی شده و خاصیت اسیدی دارد. رنگ گوشت بسته به گونه‌ها و ارقام مختلف میوه متفاوت است و در گستره‌ی رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز قرار می‌گیرد و میزان شیرینی میوه نیز متفاوت است (معمولاً هرقدر گوشت میوه قرمزتر باشد، شیرین‌تر است). گونه‌ی یاقوت سرخ در سال 1929 و در آمریکا به عنوان اولین امتیاز و نسخه‌ی رسمی گریپ‌فروت ثبت گردید.
 یاقوت سرخ

نسخه‌ی 1929 یاقوت سرخ با موفقیت تجاری چشم‌گیری همراه بود که پس از کشف گریپ‌فروتی قرمز با استفاده از گونه‌ای صورتی‌رنگ حاصل شده بود. گریپ‌فروت قرمز که با همین یاقوت سرخ آغاز شد، به عنوان میوه‌ی نمادین تگزاس انتخاب شد، به گونه‌ای که گریپ‌فروت‌های سفیدرنگ «خارجی» دیگر وارد نشدند و پرورش همین گونه‌ی قرمزرنگ به مدت چند دهه انجام گرفت. با استفاده از تشعشع خورشید و جهش نسل‌ها، گونه‌های جدید گریپ‌فروت رنگ قرمزشان را حفظ کرده و از میزان صورتی‌بودنشان کاستند. گونه‌ی قرمز ریو که با نشان تجاری ستاره‌ی ریو و یاقوت شیرین ثبت شده، هم‌اکنون به عنوان گریپ‌فروت تگزاسی شناخته می‌شود و از آن تحت عناوین «قرمزترین» و «انتخاب تگزاسی» نیز یاد می‌شود. گونه‌ی قرمز ریو، به نوعی جهش‌یافته است و با قراردادن چوب جوانه در معرض نوترون‌های حرارتی حاصل شده است. در این گونه‌ی جهش‌یافته، رنگ میوه و آبمیوه قرمزتر شده و انطباق بیشتری از سوی آن با محیط مشاهده می‌‎شود.

 رنگ ها و طعم ها

گریپ‌فروت در گونه‌های متنوعی وجود دارد. یکی از وجه تمایزات میان این گونه‌ها، رنگ گوشت میوه‌ی آن‌هاست. معروف‌ترین گونه‌ها دارای رگه‌های سفید، قرمز و صورتی در پالپ میوه‌هایشان هستند. خانواده‌ی طعم‌ها نیز از بسیار اسیدی و به نوعی ترش به سمت شیرین و ملس متنوع می‌باشد. مرکاپتان گریپ‌فروت یا ترپن حاوی گوگرد، یکی از عناصر موجود در گریپ‌فروت است که بر طعم و عطر آن در قیاس با سایر مرکبات تاثیر می‌گزارد.


شیرینی های گریپ فروت

در کاستاریکا، غالباً گریپ‌فروت را می‌پزند تا طعم ترشش از بین برود و از آن برای ساخت شیرینی استفاده می‌کنند. همچنین داخل آن را با دولسه دلچه پر می‌کنند و به عنوان دسر مصرف می‌کنند. در هائیتی، معمولاً از آب گریپ‌فروت استفاده می‌کنند، اما از آن برای تهیه‌ی مربا هم بهره می‌گیرند.


سایر مصارف

گریپ‌فروت در داروی سرطان فارماکودینامیک مورد بررسی قرار گرفته است. تاثیر بازدارنده‌ی آن بر سوخت‌وساز برخی از داروها می‌تواند باعث شود که دوز کمتری از آن‌ها را مصرف کنید و هزینه‌های کمتری را برای پرداختشان متقبل شوید.

منبع: wikipedia



کاشت گریپ فروت

کاشت بذر این درخت بسیار یاده میباشد و همانند مرکبات دیگر همانند لیمو و پرتقال میباشد.ابتدا هسته ها رو به مدت 5 ساعت در اب ولرم (40 درجه) قرار دهید سپس با دست پوسته نازک آن را جدا کنید و لای دستمال یا حوله مرطوب تمیز قرار دهید دقت کنید حو.له کاملا خیس نباشد منظور از مرطوب یعنی اینکه آب چکه نکند.سپس حوله را در طرفی درب بسته قرار دهید تا جوانه زنی کند
می توانید بصورت مستقیم نیز بذرها را به روش زیر کاشت نمایید:

راهنمای کاشت


نمونه کلیپ های کوتاه از کاشت لیلیوم



وزن 0,1 گرم
عمر

چند ساله

درجه بندی کاشت

آسان

2 دیدگاه برای بذر میوه خوشمزه گریپ فروت تو سرخ (Grapefruit)

  1. مرجان مرکباتی

    فصل کاشت بذر گریپ فروت تو سرخ کی است
    فصل کاشت آناناس کی است در تنکابن برای پرورش آناناس حتما باید گلخانه داشته باشیم یا در فضای باغ میشه کاشت

    • ناشناس

      درود

      آناناس در فضای آزاد در اوایل بهار در دمای 20 الی 25 درجه اگر درمنزل کاشت کنید هم میتونید و در زممان مناسب انتقال دهید بیرون.

      گریپ فروت هم به همین روش هست داخل آب قارد هید 24 ساعت سپس پوست ژله ای روی بذر را با ناخن جدا کرده سپس  دانه باید در زمین در 1,5-2 سانتی متر دفن شود و آبیاری کنید روی آن را با یک نیلون بکشید و صبر کنید

      در نظر داشته باشید در دمای منزل که همیشه در هر فصلی میتوان هر گیاهی را کاشت نمود چون دمای منزل همیشه روی 20 الی 25 درجه است و در زمان مناسب انتقال دهید بیرون

      ندا نوران-خدمات سایت

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.